La fins ara vicepresidenta segona del Consell de Mallorca, Dolça Mulet (UM), deixarà també l'escó de consellera electa que havia d'ocupar després de ser cessada divendres com a vicepresidenta i consellera d'Esports i Promoció Sociocultural. Mulet abandona la política activa perquè la reincorporació com a funcionària de la casa és incompatible amb el manteniment de l'acta de consellera electa. Ara, el següent de la candidatura d'UM al Consell i, per tant, qui l'ha de rellevar és l'exconseller de Medi Ambient del Govern Miquel Àngel Grimalt, que previsiblement acceptarà aquesta responsabilitat perquè així li ho han demanat des de la direcció.
El relleu a UM, ara a l'oposició del Consell, coincideix amb la presa de possessió dels nous consellers executius de la institució. La verda Marilena Tugores (Bloc) és, des d'ahir, la nova consellera insular de Medi Ambient, en substitució de Cati Julve (UM). Ahir va prometre el càrrec amb Antoni Alemany (PSOE), que ja era vicepresident i responsable d'Hisenda, però que ara assumeix les competències d'Obres Públiques (Carreteres), i de Fina Ramis, que fins ara duia Igualtat i Joventut i des d'ahir du també Esports. Amb la remodelació, l'Executiu del Consell serà ara paritari i format per 10 membres del PSOE i del Bloc.
Ara s'hauran de nomenar els directors insulars d'aquests departaments però, previsiblement, la remodelació anirà més enllà, perquè la presidenta del Consell, Francina Armengol (PSOE), té intenció de fer canvis a Presidència aprofitant que aquesta àrea assumeix noves funcions, que s'ha de cobrir la direcció insular de Presidència que deixà vacant Neus Picó i que un dels alts càrrecs acabarà al Govern, on també es fa un relleu dels càrrecs que fins ara ocupava UM. El conjunt dels canvis es coneixeran els propers dies.
Inestur
Mulet plega de consellera electa i Grimalt la rellevarà
La fins divendres vicepresidenta insular deixa la política activa i es reincorpora com a funcionària de la institució
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- SIAU romp el silenci entorn del mestre i cantant Miquel Roldán
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Ja és ben hora de que en faci un poc de feina...
Au, ara na Francina a la oposició. Grimalt for president.
Julve, tu ara a Manacor a donar canya als impresentables PPeros d'allí. I no afluixis amb el teu 'amic' el doctor.
Pobre dona, hi ara com ho fara per parlar malament als subordinats o per intentar anar-se'n sense pagar d'algún refugi?
Na Mulet es fa dir Dulce a Facebook, i supòs que també a tots els altres llocs que no siguin els diaris.
ja era hora. Els que no són polítics. I només estàn en política per figurar i medrar a costa dels altres no mereixen altra cosa. A ca seva d'una vegada. Endavant Grimalt.