TW
0

El Grup Balear d'Ornitologia i Defensa de la Naturalesa (GOB) ha presentat un recurs contra el Pla de carreteres del Consell de Mallorca, perquè considera que vulnera diferents aspectes legals i no té en compte la Llei d'Ordenació del Territori ni la revisió/modificació del Pla Territorial -en tràmit- ni el Conveni de carreteres. Segons Miquel Àngel March, membre de la junta directiva del GOB, "el nou pla és un model similar però més light, per l'ús d'eufemismes com 'duplicació de calçada' i 'd'autovies' i no 'd'autopistes'".Per la seva banda, el president interinsular de l'entitat conservacionista, Macià Blázquez, assegurà que "en veure les noves obres, la població s'ho repensarà" i afegí "que en cal un debat públic també a les institucions". Explicà que la política mediambiental i viària del Pacte és "absolutament desoladora i continuadora de la del PP en la legislatura passada".

La lletra petita

El GOB ha basat el recurs contra el Pla de carreteres en tres motius. El primer és l'incompliment de l'article 12.d de la Llei 14/2000 d'Ordenació Territorial. L'apartat "d", que parla dels plans directors sectorials, estableix "la justificació i la definició de l'esquema general de les infraestructures, les obres, les instal·lacions i els serveis que es prevegin, tenint en compte la incidència ambiental". Pel GOB, el text incorpora grans actuacions que no es justifiquen: nous trams d'autovies per duplicació de calçada (Llucmajor- Campos, Manacor- Sant Llorenç, Peguera-Andratx, 2n cinturó i prolongació del 2n Cinturó), més variants de dos carrils (Bunyola, Muro, Santa Eugènia, Andratx, Sencelles, Sineu, Petra, ses Salines, es Llombards, l'Alqueria Blanca, Cas Concos, Porto Cristo i Selva-Caimari) i noves carreteres (per exemple, l'accés a Can Picafort a través de sa Pobla).

El segon motiu es basa en l'adaptació dels canvis del Pla Territorial. És el que marca el model d'ordenació a seguir. I ara el Consell de Mallorca n'ha iniciat la modificació, que preveu la revisió d'aspectes relacionats amb "el creixement". Des del GOB, troben necessari que el Pla de carreteres incorpori allò que estableixi. El tercer punt fa referència a l'incompliment del Conveni de carreteres, que preveia la redacció d'un estudi sobre els accessos de Palma. Doncs bé, l'entitat ecologistadenuncia que el Pla de carreteres inclou dos projectes que afecten les entrades de la capital: la duplicació de l'actual 2n cinturó i la prolongació del 2n cinturó (via connectora). Iés que el pla s'ha aprovat sense haver-se elaborat cap informe sobre els accessos.