TW
0

"La situació és pitjor, però no hi ha més despesa social", afirmà ahir el portaveu del Partit Popular al Consell de Mallorca, Jaume Font, sobre els pressuposts de la institució, que s'han d'aprovar en el ple d'avui. També digué que els comptes no incloïen "actuacions per evitar el tancament d'empreses" ni mesures noves per reactivar l'economia. Per això, per poder dedicar doblers a tots aquests conceptes, el PP proposarà eliminar la Conselleria d'Economia i Turisme.

Economia hauria de passar a ser una direcció general, dependent de Presidència, mentre que Turisme desapareixeria del Consell i es conservaria només al Govern, que és la institució que encara en té les competències. Recordà que és partidari que el Govern no traspassi cap més competència al Consell, com a mínim fins que "no canviï de xip i es dediqui a governar en lloc de pactar".

A banda, Font també digué que recomanaven eliminar les partides de producció per a la ràdio i la televisió del Consell. Segons apuntà, cal complir l'acord d'octubre perquè Televisió de Mallorca i Ona Mallorca deixin de dependre del Consell i passin a ser segons canals d'IB3. Per això, de la producció de continguts, se n'hauria d'encarregar la radiotelevisió balear. Font afirmà que no caldria augmentar el pressupost de producció d'IB3 i reconegué que s'havien equivocat amb el model de televisió, que en comptes de comprar programes havien d'emetre producció pròpia, que seria més barata.

Amb aquestes reduccions de pressupost, el PP pretén aconseguir prou fons per fer viables les esmenes als comptes del Consell que presentarà en el ple d'avui. Font assenyalà que havien fet esmenes per augmentar amb 3,56 milions d'euros la promoció econòmica de les empreses i per dedicar 3,35 milions més d'ajudes a la competitivitat empresarial. Aquestes subvencions, segons el polític popular, han de servir per intentar impedir que més gent quedi sense feina i per fer més ràpida la sortida de la crisi econòmica. En total, volen fer que aquestes partides, que tenen 300.000 euros als pressuposts actuals, creixin 6,7 milions. Pel que fa a les empreses, també reclamà més inversions en obra pública, a banda del pla E, i més encaminades a ajudar els petits empresaris.

Així mateix, Font subratllà que amb les esmenes del PP volien que es dedicassin més doblers a les ajudes socials, a la Llei de dependència i a l'Atenció Primària, a banda de 825.000 € més per a la cooperació internacional.

El portaveu del PP al Consell afegí que farien esmenes per invertir 200.000 euros a començar les obres de reforma de la casa de Blai Bonet i per eliminar la partida d'estudis, treballs tècnics, publicitat i protocol de la ràdio i la televisió del Consell. Aquests darrers 1,525 milions d'euros, precisà, serien per tapar el deute acumulat del teatre Principal, d'1,2 milions, i el que es preveu que hi haurà enguany. També digué que proposaven un milió d'euros més per a equipament dels Bombers.

437 milions

Es preveu que el ple del Consell aprovi avui uns pressuposts de 437 milions, un 20% més que no els del 2009. La crescuda rau, sobretot, en les aportacions de l'Estat i del Govern de les Illes Balears, que sumen 86 milions d'euros. Aquests doblers compensen la caiguda d'ingressos, que és d'un 3,5%. De fet, tots els departaments pateixen retallades, excepte Benestar Social, que continua com l'any passat, i el de Carreteres, gràcies als 62,2 milions del conveni amb Madrid. Tot i amb això, el deute del Consell creixerà enguany 32 milions més.