TW
0

La portaveu d'Unió Mallorquina, Cati Julve, és ara per ara la dirigent del partit que té més números per convertir-se en la nova presidenta de la formació, en substitució de Miquel Àngel Flaquer, que dimití la setmana passada, després que el jutge de l'operació Maquillatge li imposàs mesures cautelars. En aquest moment, és la mateixa Julve qui més es resisteix a optar al càrrec. No és l'única opció d'UM, però si decidís jugar, seria la que tendria més possibilitats. Si no prosperàs, l'alternativa podria ser el diputat Pep Melià, el nom del qual comença a sonar.

Julve sempre ha mantingut que el futur president ha de garantir dedicació plena i ella, a més de ser-ne la portaveu, és la consellera insular de Medi Ambient i la cap de l'oposició a l'Ajuntament de Manacor, on aspira a la batlia en les properes eleccions. Però el seu nom agrada dins el partit perquè no té enemics interns i perquè no té imputacions judicials.

A més, les seves opcions guanyen força després que s'autodescartassin altres dirigents amb possibilitats, com el batle d'Alcúdia i conseller de Turisme, Miquel Ferrer. I després que altres noms apuntats per alguns dels sectors no siguin acceptats per la resta.

A banda de Julve, hi ha un altre nom a tenir en compte, el del diputat Pep Melià. Malgrat que internament se l'identifica amb la 'Lliga Nord', el sector nacionalista, que no està ben vist per tothom dins el partit, el seu pas per l'executiva i que tampoc no estigui imputat li atorguen opcions.

En qualsevol cas, el que sembla clar és que UM no farà un congrés per elegir el nou president. Així ho defensaren dilluns els batles del partit i així ho defensarà dilluns vinent l'executiva, que convocarà el consell polític -màxim òrgan entre congressos- perquè triï el líder i dos membres de l'executiva d'entre els 80 membres que té. El consell polític es reunirà, com a molt tard, dia 22 de gener i l'executiva hi acudirà amb un candidat a encapçalar la formació. En qualsevol cas, el consell polític decidirà si l'accepta, si ho ha de ser un altre o, fins i tot, podria decidir que es convocàs un congrés.