Joan Monjo (dreta) prendrà el relleu de Flaquer (esquerra).

TW
0

La dimissió de Flaquer com a president d'Unió Mallorquina provoca un període d'interinitat al partit durant el qual serà el secretari general, Joan Monjo, qui n'assumirà les regnes. UM no està obligada a fer un congrés extraordinari perquè podria triar el nou president d'entre els membres del consell polític, el màxim òrgan de la formació entre congressos.

Segons els estatuts del partit, després de la dimissió del president s'obre un període, com a màxim, de 30 dies fins que es reuneix el consell polític. Durant aquest temps, el secretari general assumeix les funcions de president. També durant aquest temps, l'executiva del partit pot convocar un congrés extraordinari. Si no ho fa, el Consell Polític d'UMdecidirà si el fa o tria d'entre els seus membres al futur president de la formació.

De fet, totes aquestes qüestions seran les que hauran de resoldre en els propers dies els membres de la direcció d'UM, que encara ara no han valorat cap de les opcions, després del xoc que els ha produït la dimissió del president.

El cert és que dins la formació hi ha sensibilitats diverses i en l'actual executiva hi ha partidaris d'acabar amb el passat que entenen que si no hi ha garanties que s'obre una nova etapa, amb gent al capdavant que no estigui afectada per causes judicials, la millor opció serà la convocar un congrés. D'altres, en canvi, no volen sentir parlar d'aquesta possibilitat perquè consideren que no convé al partit. Ahir, noms com el de Cati Julve i el de Miquel Ferrer sonaven per rellevar Flaquer.

Amb la dimissió, Flaquer es converteix així en el segon president d'UM que parteix enguany, després que el passat maig també ho fes Miquel Nadal, forçat per bona part de la direcció del partit. Llavors, la formació va haver de fer un congrés extraordinari el mes de juliol. I al congrés només es presentà una candidatura, liderada per Miquel Àngel Flaquer, que havia conduït transitòriament el partit com a president d'una gestora des de la dimissió de Nadal. Ara, UM podria optar per reptir aquella operació.

Pel que fa al relleu al Consell, en el qual Flaquer feia de portaveu d'UM com a conseller electe sense cartera, s'haurà de fer córrer la llista electoral. La següent en la candidatura és Maria Vanrell, de Lloret. Darrera ella s'hi presentaren Miquel Àngel Grimalt, conseller de Medi Ambient del Govern, i Maria José Rodríguez, Defensora del Pacient de la Conselleria de Salut del Govern.