El fiscal Pedro Horrach, al centre, devora l'advocat de la UTE del Palma Arena. | José Sevilla.
Luis Butragueño, que era gerent de la societat Vallehermoso, declarà ahir a Madrid, davant el jutge José Castro i el fiscal Pedro Horrach, que el 2003 foren Fernando i Maite Areal els que gestionaren la compra del pis del carrer de Ramón de la Cruz. A les deu del matí, el jutge i el fiscal arribaren a l'edifici dels jutjats de plaça Castilla. Aquesta era l'hora assenyalada per a l'inici de la presa de declaracions als testimonis en relació al pis que ocupa la família de Jaume Matas a Madrid, que oficialment és propietat de Bartomeu Reus, però la Guàrdia Civil sospita que es tracta del testaferro de l'expresident. A l'hora esmentada, Castro es posà en contacte amb el jutge de guàrdia i tardaren un temps a trobar un lloc on poder dur a terme les diligències.
Al final, la comissió judicial de Palma s'instal·là a la sala de juntes. A les onze del matí, començà la presa de declaracions, que finalitzaren a les quatre i mitja de l'horabaixa. En total foren sis les persones citades i una, la darrera, fou un testimoni sorpresa. Els cinc primers foren Eugenio Delgado Maestre, antic porter de la finca del carrer de Don Ramón de la Cruz; María Celeste Freitas, netejadora; Laudelino García, Pedro García i Juan Garrido, que són porters de la finca.
Al voltant del migdia, el magistrat ordenà a dos guàrdies civils de Palma, desplaçats a Madrid i que són els qui investiguen el patrimoni de l'expresident, que localitzassin i duguessin davant la seva presència Luis Butragueño, que era un els gerents de la societat Vallehermoso quan s'efectuà la compra del pis. La seva declaració s'inicià sobre les dues de l'horabaixa i finalitzà poc abans de les quatre i mitja. Els cinc primers testimonis es ratificaren en les seves declaracinos davant la Guàrdia Civil. En general, manifestaren que reconeixien la família Matas-Areal com a únics ocupants de l'habitatge.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.