El diputat Francesc Fiol, portaveu parlamentari del grup popular, denuncià ahir el "menyspreu al Parlament" del president Francesc Antich. L'acusà d'haver-se botat un acord pres a la Cambra el 2 d'abril de 2008 segons el qual el president estava "obligat" a fer una ronda de consultes amb tots els grups polítics abans d'anar a la Conferència de presidents a Madrid de despús-ahir. La tanda havia de servir per consensuar un posicionament comú abans de la conferència, però no va ser així. Fiol, visiblement indignat, parlà als periodistes davant l'entrada de l'hemicicle i digué que aquesta conducta demostrava a Antich li inportava poc "l'opinió del grup majoritari". Afegí que esperava que el president no incomplís també la segona part de l'acord, que preveia que comparegués al Parlament per explicar a tots els partits com havia anat la Conferència de presidents. Pel que fa al contingut de la reunió de presidents autonòmics, Fiol es declarà "pessimista" i considerà secundari que Antich reclamàs un nou Règim Especial per a Balears (REB) perquè ja n'hi havia un que ni tan sols s'havia desenvolupat.
La resposta d'Antich
Per la seva banda, el president Antich llevà ferro a la situació, però no s'atreví a negar que s'havia botat cap acord. Digué que era el Govern el que havia de fer les tasques executives i "proposar i portar la direcció". Amb tot això, també digué que no tenia cap problema per comparèixer al Parlament per informar-hi els grups sobre la Conferència. També criticà la conducta dels presidents de comunitats governades pel PP a la Conferència. "El PP es negà a aprovar la resolució" que s'havia presentat, lamentà. Digué que els populars hi havien anat amb la idea prèvia de no permetre cap acord "per desgastar el Govern espanyol".
Tot i aquest vessant negativ de la Conferència, Antich destacà que s'havia arribat a un conveni sobre violència de gènere per reforçar la coordinació entre les comunitats i per dur el tema a la presidència espanyola de la Unió Europea. També digué que entre les intervencions de les comunitats, el Govern balear havia tingut l'ocasió de reclamar que durant la presidència espanyola de la Unió es defensàs la situació de les illes i s'atenguessin les circumstàncies adverses que patien.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.