Tomeu Vicens parlant pel mòbil devora d'Antich, Biel Vicens i Joana Lluïsa Mascaró. | Tomeu Martí - Jaume Morey.

TW
0

El president del Govern, Francesc Antich, ha afirmat avui que «només faltaria que Vicens no recolzés els pressupostos» de la comunitat per al 2010, i ha manifestat sense embuts que per aprovar els comptes del pròxim any es necessiten 30 vots, de manera que en el cas que el diputat del Grup Mixt, imputat en diversos casos de corrupció, no votés, això modificaria la «sobirania popular» beneficiant al PP, «uns senyors que no han estat capaços de fer pactes, ni de governar», ha afegit.

Als passadissos del Parlament, el president ha dit «no poder fer res» en relació al fet que el diputat Bartomeu Vicens s'aferri al seu escó de diputat, i ha recordat que «al seu moment ja vaig demanar» que abandonés la seva acta de parlamentari a causa de la seva complexa situació judicial-, al que Vicens no es va prestar defensant la seva innocència.

Amb tot, Antich ha justificat que el Govern compti amb el vot del diputat per tirar endavant els pressupostos del pròxim any explicant que si Vicens deixés el seu escó, aquest seria ocupat per un altre parlamentari d'UM (Isabel Alemany) «que votaria a favor», i ha recordat la importància per a les illes que els comptes surtin endavant, més encara en un context de greu crisi econòmica.

I així ha manifestat que «existeix una llei que diu que una persona en determinades circumstàncies pot estar al Parlament», una llei que, ha remarcat, «no l'he fet jo, jo la pateixo».