El Consell aprovà ahir de manera definitiva el Pla de carreteres. Enmig d'un enterbolit clima polític que deixà en segon terme el ple, el projecte que fixa les obres viàries previstes fins al 2024 sortí endavant amb "l'abstenció positiva" del PP i les protestes dels grups ecologistes. Mentre que els partits del Pacte defensaren les bondats del pla i remarcaren les diferències amb el que havia deixat el PP, populars i ecologistes coincidiren a l'hora de retreure al Govern insular que no difereix tant de l'anterior. L'aprovació suposa el tret de sortida als tràmits per poder fer realitat el nou segon cinturó o via connectora dels accessos a Palma, principal actuació prevista en el conveni que ha de pagar Madrid. Ara es començaran a encarregar els projectes, però no es podran executar fins a la segona meitat de l'any vinent. Amb tot, avui mateix s'iniciarà la primera de les obres previstes en el conveni, la variant de Son Servera.
El ple del Consell s'inicià amb les protestes dels ecologistes, que es concentraren amb pancartes i fent renou a les portes de l'edifici. Amb ells hi eren membres del col·lectiu d'expropiats per la carretera de Manacor, que es queixen perquè encara no han cobrat les expropiacions. El conseller insular d'Obres Públiques, Antoni Pascual (UM), defensà que el nou pla suposa un "important" canvi respecte de l'anterior, perquè elimina el segon cinturó i l'autovia Inca-Manacor, i no preveu autovies, sinó desdoblaments. La consellera del PP, Mabel Cabrer, defensà les similituds d'aquest pla amb l'anterior.
Delgado deu cinc milions al Consell
El conseller insular d'Interior, Joan Lladó (Bloc), denuncià en el ple d'ahir que l'Ajuntament de Calvià, presidit per Carlos Delgado (PP), deu cinc milions d'euros al Consell perquè des de fa set anys no paga els serveis d'emergència que té conveniats amb la institució. Però no s'aturà aquí, ja que també posà de manifest que els ajuntaments de Marratxí i de Manacor fan que el deute d'aquests tres consistoris del PP amb el Consell arribi fins als set milions d'euros per aquest concepte.
Lladó advertí que amb aquests doblers s'acabarien els problemes de finançament que pateix el seu departament i es podrien comprar autoescales, tal com constantment li reclama el PP. El conseller responia així a una proposta presentada pel PP en la qual es denunciava que el Consell deu doblers a l'empresa que revisa els equips de respiració autònoma dels bombers i instava a posar-hi remei. La majoria del PP rebutjà la moció.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Pacte de Carreteres, Memòria Història, Son Espases... Ens han tornat a vendre a canvi de cadires, escons, poltrones, seients, endolls, tots càrrecs efímers, perquè aquest Pacte acabarà a l'oficina del SOIB.
Tot i que este pla és més respectuós amb el medi que el que pretenia el PP,encara em sembla massa abusiu crec que s´hauria de potenciar el transport públic de qualitat i menys contaminat. Sinó aviat no quedarà un pam de terra sense asfaltar a i me fa gracia on dieu a la noticia: principal actuació prevista en el conveni que ha de pagar Madrid. No enganyau això ho pagam de sobres nosaltres amb els nostres impostos i l´expoli al que sotmeten sa nostre terra El IMPERIO
Sincerament, estic tip d'aquestes mobilitzacions anti-tot que no representen a gairebé res ni a ningú. Les obres públiques són necessàries, s'han eliminat les autopistes, el tercer cinturó, s'ha modificat el segon cinturó... però sempre es queixen. Aquests viuen en una Arcàdia verge, immaculada, perfecta... que no existeix des de fa segles. La defensa de la terra nopassa per deixar-ho tot com estava fa cent anys, ja estic tip de pardalades. Només saben criticar, emprenyar, manifestar-se a dotzenes (mai a milers), i sobretot apropiar-se de la veu dels mallorquins. Per què no es presenten a unes eleccions, a veure quants centenars de milers de vots treuen? Hem de recordar les pancartes davant del Consolat de Mar "Pacte de progrés, pacte de ciment" el 2003, i que potser varen donar l'empenta definitiva a 4 nys de matisme? Potser és igual, només pensen en oposar-se a tot i a tots. Tan preservadors de territori com destructius i fanàtics. Aprenents de Greenpeace, utòpics, alienats. Sigueu pragmàtics i proposeu alternatives que no passin per no fer res. Per a mi han perdut tot el meu respecte.
A les manifestacions sempre les mateixes cares. I la resta de població? se n'enfot?
Algú em pot passar l'enllaç on s'expliqui documentalment i oficialment com queda aquest pla? Gràcies
Per ANTONI PASCUAL. L'únic canvi important que hi ha d'haver es la teva sortida de la institució perquè la degrades. Has fet i fas mal per tot allà on passes, fas empegueir, xerres poc, perquè no te queda més remei perquè no en saps, però encara hauries de xerrar menys, vols canvi idò a ca teva, carretera i manta que es el que et mereixes, això sí però abans passa pels jutjats.
"Antoni Pascual (UM), defensà que el nou pla suposa un "important" canvi respecte de l'anterior" (Diari Balears) i en qué consistirà aquest important canvi, que no es despisteran tants de diners públics? Aquest si que és ben hora que caigui de sa cadira..., cadira en la qual no s'havia d'haver assegut mai per molts conceptes, però fonamentalment per la manca total i absoluta de preparació i formació tant tècnica com académica. I per si això no fos abastament està imputat pel cas de la carretera de Manacor. En aquest partit no se salva ningú. El retiraran d'una vegada i passarà per a justícia? En PASCUAL és un altra uemita que fa molt de mal. Per tant el canvi important ha de ser ell i enviar-lo a caseva per incompetent i presunta corrupta.
Uns carreteres els altres tren, Mallorca destrossada!!!!! UnaVergonya! NO més carreteres No més trens! Basta de destruir Mallorca Si millor gestió de les infraestructures existents!
Si el Pla de carreteres hagués sofert transformacions importants, s'hauria hagut de tornar a exposició pública, tal com marca la Llei. És el Pla del PP amb un poc de retoc i maquillatge. El que pretén el Pla és que poguem arribar en cotxe aviat a qualsevol punt de l'illa, i així facilitar-ne la urbanització. Només fomenta el transport privat, els interessos d'unes poques empreses vinculades a la construcció, i als especuladors del que queda de territori salvable. L'actitud del Bloc és una venuda absoluta. Per conservar les cadiretes ens canvien les paraules: autovia per desdoblament, cinturó per via connectora, i au. Per sort cada dia hi ha més gent esquerrana que ja no se'n fia d'aquests representants institucionals "ecologistes". Els ecologistes no eren dins el Consell, sinó a fora, i sense cobrar per l'assistència
Els dirigents del GOB que havien vengut des dels seus xalets amb les motos de gran cilindrada a tota velocitat per les autopistes es manifestaven... QUINA BARRA!!!!