TW
0

El PP ha criticat avui que la situació de les diferents administracions de les illes ja es trobi "al límit" i han tornat a manifestar la seva intenció de recolzar el president del Govern, Francesc Antich, per donar "estabilitat política" a l'arxipèlag en el cas que aquest decideixi trencar amb els seus socis de govern arran de la crisi institucional.

El portaveu adjunt del partit, Antoni Fuster, ha criticat que els diferents partits que conformen el Pacte actuïn "per impulsos" de manera que les illes es troben en un escenari que pot canviar "d'un minut a l'altre", pel que no ha volgut "avançar esdeveniments" i augurant què passarà en les executives d'avui dels diferents partits.

Així, posa èmfasi que la formació 'popular' "estarà a l'altura" de les circumstàncies, i que actuarà amb "la responsabilitat que ens pertoca" aportant "estabilitat" a l'administració. "Serem part de la solució i no del problema".

REUNIÓ ENTRE ANTICH I BAUZÀ

D'altra banda, ha avançat que la reunió entre el líder de l'Executiu autonòmic i el president del PP balear, José Ramón Bauzá, per a, segons assenyalà Antich, "sumar esforços" contra la crisi econòmica, tindrà lloc durant la pròxima setmana, encara que Fuster ha indicat que encara no existeix una data concreta.

Notícies relacionades

CABRER: 'QUE ASSEGURIN L'ESTABILITAT O CONVOQUIN ELECCIONS'

La consellera insular del PP Mabel Cabrer ha exigit avui al president del Govern, Francesc Antich, que garanteixi "estabilitat" dins el pacte de govern o convoqui eleccions anticipades, en considerar que "s'ha superat el límit de la ingobernabilitat" a causa de l'actual crisi institucional que afecta el Pacte, principalment per la imputació d'alguns dels membres d'UM per presumpta corrupció.

Als passadissos del Consell de Mallorca, Cabrer ha incidit en la necessitat que Antich "resolgui la situació" després de dos anys i mig de legislatura "tremends" que han derivat en una "ingobernabilitat total", tant a l'illa com en la resta d'institucions balears, mentre ha opinat que des que el passat mes de setembre UM va trencar el Pacte en la Institució insular, per a després tornar a l'equip de govern, "no ha canviat res i prossegueix la mateixa inactivitat i falta de gestió".

"Així no es pot continuar", va emfatitzar la consellera 'popular', que ha manifestat, respecte a un hipotètic suport del PP a Antich en qüestions puntuals, si aquest assumís un govern en minoria, que "no hem de precipitar-nos", i preguntada per una possible ruptura del Pacte dins del context actual, ha recordat que l'acord de govern va ser subscrit el 2007 "per fer fora el PP de les institucions". "Es van unir perquè no governàssim", sentencià.

En aquesta mateixa línia, Cabrer ha lamentat que a partir de llavors havien d'"exercir la responsabilitat de governar pels ciutadans", malgrat que ha succeït "el contrari, ja que no s'entenen en gaires temes i generen un espectacle mediàtic diari". El PP, tanmateix, "ha realitzat des del principi una oposició bastant constructiva i mai no hem crispat l'ambient".