El PP estatal decidirà si sanciona Delgado i Onieva
La direcció balear ha posat el cas en mans de Madrid i la indisciplina pot acabar en suspensió de militància
La direcció del PP balear no actuarà contra el batle de Calvià, Carlos Delgado, i el candidat "provisional" d'aquest municipi, Manuel Onieva, sense l'aval del PP espanyol. De fet, l'executiva que presideix José Ramón Bauzá espera les directrius de Madrid per actuar després que el partit a Calvià hagués mantingut un torcebraç amb ells pel procés d'elecció del seu candidat municipal i després, també, que Onieva hagués demanat la dimissió del president del PP balear i l'hagués qualificat de "mentider".
Dimarts, el comitè de direcció del partit a les Illes evità prendre qualsevol decisió sobre aquesta qüestió, perquè la considera prou greu, i la deixà en mans de Madrid, que podria instar a una suspensió de militància. De fet, Génova és qui marca l'inici del procés d'elecció de candidats municipals i, malgrat que encara no permet que s'elegeixin, el PP de Calvià ja ha triat el seu, Manuel Onieva, si bé de manera "provisional". Deixant la qüestió en mans de Madrid, Bauzá evita que el batle de Calvià, Carlos Delgado, el pugui acusar de torpedinar les seves aspiracions a presidir el PP balear. I és que Bauzá encara ha de sotmetre el seu càrrec a un congrés i Delgado ja ha anunciat que també hi concorrerà. Ahir, en una compareixença pública, Bauzá evità posar data a una reunió del comitè de disciplina per tractar d'aquesta qüestió i recalcà que la direcció de la formació "té les coses clares: no serà ambigua i actuarà amb contundència", però també advertí que no ho farà en públic, sinó als fòrums interns del partit.
També a Illes Balears
- Intolerable: À Punt contracta un col·laborador que celebra la mort d'Ovidi Montllor
- L’organització juvenil Nosaltres sols! visibilitza l’arraconament del català a Calvià
- El Triatló de Portocolom amaga el català
- Golàs a l’Auditòrium de Palma: Jagoba Arrasate puja a l’escenari i emociona tothom amb un ‘bertso’
- Aquí està disponible 'Norats', la sèrie que el nou director d'IB3 no vol que mirem
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
No hi ha ous, al PP saben que això és el que vol en Delgado per poder partir al partit de la psociata Rosa Diez i no deixar malament la seva paraula.