La presidenta del Consell, Francina Armengol (PSOE), i el conseller insular d'Obres Públiques, Antoni Pascual (UM), presentaren ahir la proposta definitiva de Pla de carreteres que duran a aprovació al ple del Consell de desembre. La idea inclou la variant de Sineu i el desdoblament Manacor-Sant Llorenç, projectes que encara no tenen el vistiplau d'Esquerra, formació integrada al Bloc i amb un vot al ple que pot ser decisiu. El partit fa una assemblea dissabte per decidir si li dóna l'OK.
Precisament ahir, Pascual es comprometé amb el president d'Esquerra, Joan Lladó, a fer només part de la variant de Sineu, prevista en la primera fase del pla, 2009-2016. En la compareixença, Pascual afirmà que, amb el traçat de Sineu, se cerca tenir un "marc legal" per poder actuar, però "sense que això suposi que facem tota la retxa marcada al plànol". Respecte al desdoblament de Sant Llorenç, està previst dins la segona fase del Pla (2017-2024) i no té finançament de Madrid.
El projecte presentat és fruit del consens entre UM, PSOE i Bloc, coalició representada per Joana Lluïsa Mascaró (PSM). A diferència del Pla presentat per UM fa un any, no inclou cap autovia i just preveu desdoblaments en la segona fase (entre els anys 2017 i 2024), excepte un, el nou segon cinturó o via connectora dels accessos a Palma. De fet, es prioritzen les entrades i sortides de Ciutat. Pascual reiterà ahir la intenció d'iniciar les obres del segon cinturó la segona meitat del 2010 i reconegué que el cost serà de 50 milions més als 113 prevists en el conveni de carreteres que ha de finançar l'Estat.
Amb tot, els accessos a Son Espases estarien fets abans d'octubre, que serà la data en què s'obrirà l'hospital.
El Pla deixa per a la segona fase els tres desdoblaments: Manacor-Sant Llorenç, Paguera-Andratx i Llucmajor-Campos. Pascual reconegué que, per criteris de trànsit, el darrer es podria fer en la primera fase amb una revisió puntual del projecte. Però cap dels tres té finançament estatal via conveni. Durant les negociacions s'han eliminat les variants de Bunyola, Santa Margalida i l'Estanyol-la Ràpita, el desdoblament d'Andratx al Port d'Andratx, la carretera interior de la Badia d'Alcúdia i el 'tercer cinturó'. A més, s'ha reduït la velocitat màxima permesa a la xarxa secundària, que passa dels 80 als 70km/h, per evitar condicionaments impactants.
Armengol presenta un pla amb carreteres que Esquerra encara no ha ratificat
Inclou la variant de Sineu i el desdoblament Manacor-Sant Llorenç. Els republicans decidiran que fan en una assemblea dissabte. La proposta es durà a aprovació al ple del Consell d'aquest mes de desembre
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Els polítics professionals només defensen els seus privilegis personals, i traeixen als seus electors.
RETIRAR el PLA DE CARRETERES vol dir.... MANTENIR EL PLA DE CARRETERES DEL P.P. - U.M., Matas, Cabrer, etc... CONVENDRIA QUE EXPLICASSIU LA VERITAT AQUESTS DE LA PLATAFORMA.
Bon acord si elimina les grans obres dena Cabrer i en Mates, ara a adjudicar els nous accessos de Palma per demostrar que també el pacte sap gestionar bé, no fos cosa tornassin aquells i tornassim a veure les macro-autopistes del PP i el segon cinturo menjant-se son Sardina. Be per la Francina, el Bloc i la gent que ha estat capaç de pactar aquest Pl a la baixa.
Els ous enterra faràn, si no comencen aviat a fer coses de profit per al poble. I vius als voltors, que el PP s'està organitzant de bon de veres a marxes forçades
Volem la retirada del Pla de Carreteres. Prou destrucció de Mallorca, prou Bloc de farina blana.
Aquest (en Pascual) ni tant sols és enginyós, és, sobre tot embullós i per supossat un aprofitat de la política i veurem si també de cosa pública.
Caton; en Matas és economista, na Munar és missera, en Vicenç també, etc... En vols saber més ?. M'estim més un inginyós que un inginyer.
Quina diferència hi ha, vull dir pràctica, entre autovia i desdoblament? En Pasqual ho explicarà? o serà na Francina?
Me pregunt que en sap una persona com en Pascual de carreteres. La seva formació acadèmica és molt escassa per no dir nul•la, limitant-se a uns simples estudis primaris de poble. Com poden arribar aquestes persones a ocupar aquests llocs de responsabilitat tant tècnics, de tanta repercussió i des dels quals s'ha de gestionar un elevat pressupost? Així mos va. El que si ha sabut fer molt be és omplir les carreteres amb les seves benzineres. I que hi ha del pla carreteres en el qual està imputat? Quant està previst que comparegui davant la justícia?
Qualsevol limitació o disminució a la fagocitació i especulació de territori es una bona noticia per Mallorca i el seu futur global. Esperem que sigui una noticia i no una "declaració d'intencions"