Bloc i UM han desbloquejat ja el Pla de carreteres perquè en continuï la tramitació, el Consell l'aprovi de manera definitiva en el ple de desembre i pugui començar així a impulsar el principal projecte que ha de finançar Madrid: el nou segon cinturó de Palma. El preacord, assumit pel PSOE, deixa encara sense tancar dues actuacions: la variant de Sineu i el desdoblament Manacor-Sant Llorenç, que s'han de negociar en els 20 dies que resten fins al ple. Esquerra, integrada al Bloc i amb un vot al Consell que pot ser decisiu, avisa que no acceptarà cap dels dos projectes.
El 'preacord global' -així l'anomenaren ahir des del Bloc- el tancaren dijous horabaixa la portaveu de la coalició al Consell, Joana Lluïsa Mascaró, i el director insular de Carreteres, Gonzalo Aguiar (UM). Suposa eliminar del Pla el conegut com a 'tercer cinturó' de Palma, que just era un camí i també implica que el plantejament no inclogui cap nou tram d'autovia i just es prevegin desdoblaments de Campos a Llucmajor i de Peguera a Andratx, tots dos a partir de l'any 2017. El de Manacor a Sant Llorenç, també per a després de 2017, queda pendent. Si es planificàs, seria condicionat a un estudi per saber com afectarà a la mobilitat el nou tren i, en tot cas, no tindria finançament de Madrid via conveni de carreteres.
A la vegada, en la reunió també s'acordà reduir 10 quilòmetres per hora la velocitat màxima permesa a diverses carreteres 'pintoresques' de la xarxa secundària. Així, no haver-les d'ampliar, ja que l'Estat exigeix condicionaments més impactants com més alta és la velocitat màxima permesa. En aquestes actuacions també s'inclouran, per primer pic, criteris paisatgístics. Tot i que el Bloc demanava que sortís del Pla, finalment es mantindrà el tercer carril de l'autopista d'Inca, entre Marratxí i Inca, però hi ha un acord verbal per no executar-lo. El cas és que el Consell ja sap que els 105 milions prevists al conveni de carreteres per fer el nou segon cinturó de Palma, l'actuació més important plantejada, no bastaran i els complementaria amb la partida prevista per al tercer carril de l'autopista.
S'eliminen variants que eren en el Pla que presentà UM fa deu mesos: la variant sud de Felanitx, la de Santa Margalida, les dues de Bunyola (nord i sud) i la ronda de la Ràpita-l'Estanyol. En molts dels casos, els mateixos ajuntaments havien demanat que no es fessin. Queda per tancar la de Sineu. UM la vol planificar per a la primera fase (2009-2016); dins el Bloc, el PSM en permetria una part i Esquerra diu que no la vol. Finalment, també desapareix l'autopista Andratx-Port d'Andratx i la carretera interior de la Badia d'Alcúdia.
Bloc i UM desbloquegen el Pla de carreteres, però Esquerra el manté enlaire
El 'preacord' permet aprovar el projecte en 20 dies. Queda per tancar el desdoblament Manacor-Sant Llorenç i la variant de Sineu, i ERC diu que no els acceptarà. S'elimina el tercer cinturó
Palma13/11/09 0:00
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
POLÍTICS=DECEPCIÓ=ABSTENCIÓ
Ara, a pel Pla Territorial. Cap hotel a Campos!!!
Sa variant sud de Sineu és una falta de respecte a sa seva gent.
Al final fina a Artà autopista i tren, la qüestió és destruir mallorca, què feim. Parem!
La postura d'Esquerra de la setmana passada ha fet eliminar el 3er cinturo. Gracies per la fermesa!!!
Si el pacte va bé Mallorca va bé, perque vol dir que el PP ho tendrà un poc més difícil. I encara les queda temps per acabar de fer net i entendre que la política es fa d'una altra manera. Benvingut l'acord.
L'acord és bò, és bò que UM rebaixi les pretensions, és bò que el Bloc forci les negociacions, és bò que el PSIB posi ordre i enteniment. El pacte és bò, i aquest acord garantirà que a més de ser un pacte de mans netes sigui un pacte de gestió sostenible, nestic segur. Enhorabona als que hi han participat. Ara tots a fer pinya pel pacte, a fer net i a fer una Mallorca diferent, encara hi som a temps.
El BLOC està fent xantatge a PSIB i UM enlloc de denunciar-los directament a fiscalia. D'això se'n diu ser còmplices. TOT ÉS BRUT.
Ni tren ni carreteres. Qui estima Mallorca no la destrueix més.
SI TENIM CLAR QUE A MALLORCA, ENS AGRADI O NO, VIVIM DEL TURISME, SI TENIM CLAR QUE EL PAISATGE DE MALLORCA ÉS UN BÉ ESCÀS I VITAL PER AL TURISME, PERQUÈ HI HA QUI VALORA MÉS LES AUTOPISTES QUE EL PAISATGE? A mi no em fan falta aquests arguments. Vull Mallorca tal com és, però un home de negocis o un bon polític amb visió de futur segurament coincidiria amb això.