Joan Lladó, president d'Esquerra a Balears, en la conferència de premsa d'ahir. | E. Borrás

TW
0

Esquerra votarà en contra del Pla de carreteres, en cas que sigui necessari sense els altres grups del Bloc, si no se n'eliminen una sèrie de vies que consideren "insostenibles i innecessàries". Ho explicà ahir el president del partit a les Balears, Joan Lladó, en una conferència de premsa. Lladó digué que no admetien que es realitzassin les obres de sis carreteres sobre les quals gairebé s'ha tancat l'acord per retirar-les del pla. Ara bé, on realment no hi ha consens encara és per a cinc vials clau que tampoc no volen: Santa Maria-Inca, el tercer cinturó, la variant de Sineu, l'autopista Llucmajor-Campos i l'autovia Manacor-Sant Llorenç.

Aquestes cinc carreteres que encara es negocien són "una línia vermella", segons Lladó, que Esquerra no pensa travessar. També indicà que no volien "infraestructures que en el futur no es faran servir" i encara menys tenint en compte que ens trobam en una època de crisi. El president d'Esquerra afirmà que sempre havien estat fidels a les decisions del Bloc però que no podien "anar reculant davant de cada crisi", amb referència al pacte perquè UM tornàs al Consell. De fet, per Lladó, aquell acord es tancà en fals. "No sé si és manca de lleialtat o que es volen reafirmar com a partit", digué ahir sobre les declaracions de Lladó la portaveu del Bloc al Consell, Joana Lluïsa

Mascaró, que s'encarrega de negociar el Pla de carreteres. Mascaró, que conegué les intencions d'Esquerra arran de la conferència de premsa però les interpretà amb calma, veu "bastant possible arribar a un acord que pugui acceptar tothom", però recordà que encara es negocia. "Això s'haurà de debatre i decidir en el si del Bloc", indicà. Si Esquerra no accepta la resolució, "haurà de decidir què fa". Lladó també digué que seria molt complicat tancar el pla al desembre i Mascaró reconegué que era "just" però que es podia fer.

Carreteres de la discòrdia

PALMA El desacord principal és sobre cinc carreteres que Esquerra titlla d'insostenibles:

Santa Maria-Inca
. És un tercer vial a l'autopista que ja existeix.

Tercer cinturó
. Creuen que és fruit d'una política contradictòria amb un govern progressista.

Variant sud de Sineu
. Esquerra recorda que el ple municipal hi votà en contra.

Llucmajor-Campos
. Accepten reformar-la perquè hi ha molts accidents, però no volen que es converteixi en una autopista.

Manacor-Sant Llorenç
. Consideren que fer l'autovia consumiria massa territori.
A més, segons Lladó, ja gairebé s'ha tancat un acord per retirar els projectes de la variant sud de Felanitx, la ronda la Ràpita-l'Estanyol, la variant de Santa Margalida, la carretera interior de la badia d'Alcúdia i les dues variants de Bunyola.

Polèmica
Pla Territorial

Joan Lladó també digué que Esquerra votaria en contra del Pla Territorial de Mallorca si incloïa Àrees de Reconversió Territorial (ART) que promoguessin el creixement urbanístic. Recordà que la finalitat inicial de les ART era aconseguir un decreixement de la urbanització i millorar zones degradades. A més, afirmà que Esquerra no admetria que s'usassin "de manera perversa". Joana Lluïsa Mascaró, per part seva, recordà que aquesta era la mateixa posició que tenien el Bloc i, fins i tot, el PSIB. "És un posicionament clar dins el Bloc que s'acordà en principi i també a les negociacions de la crisi del Consell", digué Mascaró, que és la portaveu del Bloc al Consell. "No sé exactament què pretenen, ens ho haurien d'explicar perquè les negociacions les feim com a Bloc", hi afegí.