AppleMark | Ferran Aguiló

TW
0

El Govern llançà ahir un missatge als grups polítics que integren el Pacte perquè arribin "ben aviat" a un acord definitiu que permeti l'aprovació del projecte de llei del sector públic, una nova norma que l'Executiu presenta com la iniciativa per "impossibilitar" que tornin a produir-se els repetits casos de corrupció política que ara s'investiguen judicialment. La portaveu Joana Barceló admeté ahir que l'esborrany d'aquesta llei està fet "des de fa mesos", sense que el Consell de Govern encara hagi pogut aprovar el projecte per enviar-lo després a la seva tramitació parlamentària. Barceló instà els partits a arribar a un acord "immediatament" perquè "ja han tingut el marge de temps suficient" per a "debats interns".

Les principals diferències entorn a l'esborrany que ha elaborat la Conselleria de Presidència i la d'Economia i Hisenda (PSOE) se centren en la previsió que aquest darrer departament augmenti el seu poder de fiscalització sobre la resta de l'Administració i tingui la potestat d'autoritzar o denegar en darrer extrem la despesa de qualsevol empresa pública. Especialment des d'UM, s'observa que aquesta qüestió limitaria en excés el marge de maniobra de les empreses, creades precisament per agilitzar determinades àrees de l'administracions.

En qualsevol cas, des del PSOE tenen pressa per aprovar aquesta llei, que extremarà de manera significativa el control sobre els gestors i càrrecs públics, com un aval de la seva lluita contra la corrupció amb vista a una opinió pública que contempla astorada la successió d'imputacions i acusacions judicials contra els representants polítics de les Illes. Per això la portaveu socialista del Govern remarcà ahir que l'Executiu està posant "els fonaments" per establir "un abans i un després en la gestió" a partir d'aquesta legislatura.

Així, Barceló també subratllà que les imputacions que recauen ara sobre antics i actuals càrrecs públics es deriven d'investigacions judicials sobre casos de presumpte corrupció que s'haurien comès durant legislatures anteriors, no en la present. Contestà així sobre la imputació coneguda ahir contra l'expresident del Govern Gabriel Cañellas, de la qual la portaveu es limità a afegir que l'Executiu la veu amb "respecte" a la Justícia i, al mateix temps, amb "preocupació" per la figura institucional que representa l'expresident Cañellas.

Qüestionada sobre el perjudici a la imatge de l'actual Govern que suposa la imputació del conseller de Turisme, Miquel Nadal (Uniño Mallorquina), Joana Barceló també es va referir al fet que la investiguen per procediments que tingueren lloc en legislatures anteriors i reiterà que només li exigiran responsabilitats si el jutge pren mesures cautelars contra ell.