Cas Can Domenge
I és que Munar no és l'única imputada pel cas Can Domenge, en el qual s'investiguen presumptes irregularitats en l'adjudicació per part del Consell d'uns terrenys de Palma, l'any 2006. El cas s'inicià arran de la denúncia de Núñez i Navarro, després que perdés el concurs per comprar i urbanitzar el solar, tot i que n'oferí el doble de diners que el guanyador. A banda de Munar i de l'anterior portaveu insular del PP, Fernando Rubio, hi estan imputats l'actual conseller de Turisme i expresident d'UM, Miquel Nadal, que era vicepresident del Consell; el president d'UM, Miquel Àngel Flaquer, que era conseller insular d'Hisenda; i el diputat ara suspès de militància per UM, Tomeu Vicens, que fou conseller insular del Territori.
Cas Son Oms
Vicens també és el principal acusat del cas Son Oms, en el qual s'investiga una suposada trama de corrupció en la requalificació del polígon de Palma durant la dècada dels noranta. Vicens ja afrontà una fiança de 100.000 euros per eludir la presó. Així mateix, hi està imputat un altre històric d'UM, l'expresident del Parlament Maximilià Morales. A banda, per una peça separada de Son Oms, hi estan imputats Vicens i el fins fa poc secretari general d'UM, Damià Nicolau, que era director insular en el mandat passat. Ambdós hauran d'afrontar un judici, el 9 de desembre, per l'encàrrec d'un informe sobre valoració de sòl al comptable de Vicens, que cobrà 12.000 euros per un document copiat.
Cas Pla Territorial
Però Vicens està així mateix imputat en un tercer cas, de suposades "pilotades" urbanístiques a l'hora de fixar les operacions previstes en la planificació insular, a través de les polèmiques Àrees de Reconversió Territorial (ART), que haurien suposat plusvàlues superiors als 300 milions per la requalificació de terrenys. En el cas estan també imputats l'actual portaveu del PP al Consell i exconseller de Medi Ambient, Jaume Font, i promotors immobiliaris com Vicebnç Grande, Mateu Sastre i Cristóbal Sastre.
Cas Peatge
S'hi investiga un suposat desviament de doblers públics en les obres de desdoblament de la carretera de Manacor, efectuades pel Consell governat pel PP i UM durant el mandat passat (2003-2007). Un dels imputats és el conseller insular d'Obres Públiques i fins fa poc vicepresident del Consell, Antoni Pascual. També hi està el director insular de Carreteres, Gonzalo Aguiar (UM).
Cas Ajudes
S'hi investigaven suposades irregularitats en la concessió de subvencions del Consell a entitats "amigues" d'UM durant la legislatura passada. La vicepresidenta del Consell, Dolça Mulet (UM), hi fou imputada perquè entre 2003 i 2007 destinà prop d'un milió d'euros a aquestes associacions. El jutge instructor arxivà el cas, però la Fiscalia va recórrer contra la decisió i, des de fa més d'un any, es troba en mans de l'Audiència.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Moltes gràcies.
UM és el partit que és i els seus afiliats i votants es troben ben amples tal com és perquè defensen els interessos que els interessen. UM no patirà cap crisi electoral perquè la seva base social vol que siguin així talment.
Srs. de dBalears: Ahir vaig deixar es meu comentari a una notícia que recollia unes declaracions de na Cati Julve. Avui em trob que heu substituit sa notícia per una altra totalment diferent, que no té res que veure amb sa que jo havia comentat, i es meu comentari hi segueix enganxat. Vos agrairia que el poguèssiu el·liminar.
En Borràs noo fou aquell que es va fer el xaleterro de nou ric a Puigpunyent aprofitant que ell era el que- poc després- va aprovar una llei contraria.......
Per fi Dbalears treu tota la merda junta de UM . Serra¿ ja has pactat amb Antich?
Vamos només queda en Melia i ja hi seràn tots els parlamentaris!!!