Cardona es dirigeix a prestar declaració al jutjat pel cas Scala el passat octubre. | T. AYUGA

TW
0

Notícies relacionades

La defensa del diputat del PP al Parlament i exconseller de Comerç, Indústria i Energia Josep Joan Cardona ha presentat un escrit a la jutgessa del cas Scala per canviar la data de la declaració. Demà es du a terme al Parlament la segona jornada del debat de política general. Cal recordar que en el de l'any passat els dos grans protagonistes foren Cardona i el diputat d'UM Tomeu Vicens. Aquell dia tots dos varen declarar als jutjats com a imputats per dos pressumptes casos de corrupció. Sembla que Cardona no vol que la situació es repeteixi i en aquest sentit ha remès un escrit a la jutgessa per canviar la data de la seva declaració. L'exdirector general de Promoció Industrial Kurt Viaene també té previst presentar-se davant el Jutjat d'Instrucció 4 de Palma demà dimecres, dia 23 de setembre. Cardona i Viaene estan imputats en el cas Scala, dins una línia paral·lela de la investigació judicial relacionada amb la pressumpta trama de corrupció que es desenvolupà durant el Govern de Jaume Matas dins el Consorci per al Desenvolupament Econòmic de les Illes Balears (CDEIB). Cardona n'era el president.

Les declaracions de Ferré

Aquesta escissió dins la trama del cas Scala es materialitzà arran de les declaracions de l'exregidor popular de Lloseta i administrador de l'empresa Gourment and Boutique Islands, Felip Ferré. L'empresa en la qual participava Ferré era una de les societats proveïdores del CDEIB. L'exregidor va aportar detalls sobre un entramat societari integrat pels responsables del CDEIB en què aprofitaven els fons i infraestructures del Govern per realitzar negocis milionaris a la Xina i als Estats Units principalment. Ferré, que declarà per juny davant la jutgessa, implicà en el cas a Cardona, Viaene, Joan Flaquer, exconseller de Turisme, i fins i tot Jaume Matas. Ferré és família política de l'expresident.

Aquesta serà la tercera vegada -si finalment es produeix- en què el diputat Cardona declari com a imputat davant la jutgessa Piedad Marín. La magistrada té en les seves mans la potestat de dictar una acta d'inhibició de la causa i afavorir que el polític popular sigui imputat formalment per la sala civil i penal del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears. Això és possible per la condició d'aforat de Cardona. El procés judicial investiga la presumpta trama dirigida per l'exgerent del CDEIB Antònia Ordinas per beneficiar empreses properes que treballaren pel Consorci i que haurien malversat al voltant d'uns cinc milions d'euros. Ordinas, en llibertat sota fiança, inculpà Cardona i el responsabilitzà de la trama. Cardona ha negat en les dues ocasions que ha declarat la versió de l'exgerent pel que fa a la seva participació en el desviament de fons del CDEIB.

Ha quedat provat però, segons les actes de reunió del Consorci, que el seu president -Cardona- aprovà i impulsà l'any 2005 l'endeutament de quatre milions d'euros de l'entitat. L'expresident del Partit Popular a Eivissa també va negar que conegués detalls sobre els desviaments per pagar propaganda del PP d'Eivissa . El diputat popular té el suport incondicional dels membres del seu partit . El cas Scala es va iniciar per setembre de l'any 2008 amb la detenció d'Ordinas i la seva dona, Isabel Rosselló. En un dels escorcolls es varen trobar en el jardí de la casa d'Ordinas més de 200.000 euros en una ja famosa capsa de Cola Cao. El procés judicial és conegut com a cas Scala perquè Isabel Rosselló és una cantant d'òpera.