Una de les dues denúncies que originaren la investigació sobre el presumpte enriquiment il·legal de Jaume Matas afirma que l'expresident "muntà una trama per cobrar comissions per obres fetes pel Govern" que es pagaven en efectiu. Diu que Matas no cobrava res directament, "tenia diversos cobradors" i esmenta tres noms, un dels quals és el cunyat de Matas, Fernando Areal, que llavors era gerent del PP balear. Els altres dos presumptes intermediaris no són imputats a la causa. Amb mata-segells del 15 d'octubre de l'any passat i enviat per correu a un funcionari de l'Agència Tributària, el document diu que les presumptes comissions de Matas "en teoria eren per finançar el partit, però a la pràctica se les va quedar". Per dur les comissions a Mallorca, "el pagador retirava els doblers en efectiu del banc per poder-ne justificar la procedència si sorgien problemes al control policíac de l'aeroport. Un cop lliurada la comissió, es ‘retornaven' els doblers al banc amb el blanqueig corresponent".
La denúncia, a la qual dBalears ha tingut accés, es féu arribar la tardor de l'any passat a la Fiscalia Anticorrupció de Palma i serví per tal d'arrencar el cas Buckingham, que ara el jutge José Castro ha incorporat a la causa del Palma Arena. Marca algunes de les línies principals que, més tard, seguí la Fiscalia i que encara s'investiguen, com la compra, rehabilitació i equipament de la planta noble de Can Sales Menor, al carrer Sant Feliu de Palma, i les possibles compres d'un apartament a la Colònia de Sant Jordi i d'un pis de luxe al carrer Ramón de la Cruz, al barri de Salamanca de Madrid.
Massa despeses
El text diu que "excepte si qualcú no ‘canta', la manera de demostrar aquests delictes és per l'alt nivell de vida del senyor Matas, que no correspon als ingressos d'un ministre o president del Govern". Per això, s'esmerça a intentar demostrar la diferència entre el nivell de vida de Jaume Matas i el sou que cobrava. Diu que el ritme de Matas "no es corresponia amb els seus salaris i el que duu ara no es correspon en absolut al sou que li paga Barceló". Enumera tot un seguit de presumptes despeses de l'expresident Matas que, teòricament, no hauria de poder assumir, com "viatges intercontinentals familiars, compra de vehicles caríssims, Mercedes tot terreny, assistència a campionats de tennis al Canadà, vacances al Carib", etc.
A més, s'hi esmenten els estudis de dos dels fills de Matas a una cara universitat privada, la rehabilitació i l'acabat de la planta noble de Can Sales, que xifra en mig milió d'euros com a mínim, i la suposada compra i manteniment del pis de luxe a Madrid i d'un apartament a la Colònia de Sant Jordi. La denúncia anònima especifíca, a més, que la dona de l'expresident Matas, Maite Areal, feia grans compres en efectiu a través d'una dona, de qui en diu el nom i fins i tot l'adreça.
Llista d'objectes de luxe
Una de les dues denúncies anònimes inclou una llista d'objectes de luxe que posseiria la família Matas i en detalla fins i tot el preu. S'hi inclou un quadre de Domenico Bianchi comprat a la galeria Pelaires per 45.000 euros i equips de televisió i so valorats en 40.000 euros, entre d'altres.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Lo que és s'Indignda és una pocavergonya malparlada, que se pensa que està part damunt de tothom... i a més té sa barra de dir-ho! Ves-te'n a porgar fum, pardalanga!
¿quien debe ser "la indignada" ésta?, seguro que es PEPERA, o como mínimo una facha de mucho cuidado, ¡ que tia !, ¡ que creto que tiene !, o posiblemente ésta debe ser una de las beneficiadas de todos estos ladronzuelos que estan saliendo del mundo de la derecha, bueno menos mal que la gente le calla la boca rapidamente, el problema es que igual como ella hay muchos más............. ¡cuantos enfermos hay en esta Sociedad!.
Hitler, Franco, Matas... Et retrates bé, Indignada. Qui hauria d´estar indignada en comptes de tu, seria la gentada víctima d´aquests indesitjables. Tanmateix, que recordin que moriran com tots. Que un moment o l´altre se´ls haurà acabat la festa i... que la humanitat els recordarà per sempre com el que són o han estat. Uns personatges nefasts per molt que t´indigni que ho diguin. No per callar seran una altra cosa millor. No.
La mafia italiana se frota las manos con esas actuaciones, ya que han creado escuelas en las islas.Pero , llegará las elecciones y el PP sacará esos resultados que le dan credibilidad democrática. Lo que debe hacer el actual equípo de gobierno es informar a todos los ciudadanos la corrupción en todasd las ILLES, pero no olvidando Menorca, ya que aquí también hay sus delicuentes.Sólo es cuestión de invrstigar un poco por Ciutadella.
La denuncia ¿no diu res de Son Espases?
Indignada no deus esser na Rosa Estaràs? Ho dic perque poses paraules en castellà.
Ja tenc presa per voure el "Molt Honorable" Sr Jauma Matas i Palou engrillont i duit al "Hotel" de la carretera de Soller.Quin espectacle i llevors sortira na Maria Salom jutjada i condemnada pero sense repercusions per prescripcio de delicte en el cas el tunel de Soller,escainant en el Congres de Diputats dient que hi ha una persecucio contra el PP,cuant lo que hi ha es una guarda de lladres!
Indignada, ets la Sra. Matas?
"I lo bo va esser que, encara no hagué acabat de ballar, com fuig just un llonzí, des ball..."
"I lo bo va esser que, encara no hagué acabat de ballar, com fuig just un llonzí, des ball..."