El conseller de Mobilitat i Ordenació del Territori, Gabriel Vicens, confia que les aturades convocades pel comitè d'empresa de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) no es deguin a una «vaga política» i ha remarcat que espera que s'arribi a «una solució aviat» amb els representants dels treballadors.
En declaracions als periodistes avui, ha lamentat que ara «surtin moltes coses» que en els quatre anys anteriors no apareixien i ha sol·licitat al comitè d'empresa que realitzi un «exercici de responsabilitat» perquè avaluï els perjudicis i molèsties que estan causant als usuaris.
Tot i això, ha apuntat que el seguiment de les aturades és cada vegada menor per part dels treballadors de l'empresa i ha incidit que les demandes de tipus laboral que sol·licitin són «fàcilment assumibles» per part de la direcció, mentre que amb les referides a la seguretat dels trens «no hi haurà cap problema», «com s'ha demostrat» ja que, segons ha afegit, es compleixen totes les normes que existeixen en la matèria.
D'altra banda, el conseller ha volgut remarcar que «no consentirà» noves incorporacions a SFM d'interins o a través d'oposicions que «no compleixin la normativa» i gaudeixin d'"absoluta transparència». En aquest sentit, ha apuntat que «determinades pràctiques del passat legislatura, no es faran».
El titular de l'àrea de Mobilitat ha detallat que durant tota la legislatura hi ha hagut trens disponibles, a excepció d'un únic dia «per avaries», ja que existeixen «unitats més que suficients» i els tallers funcionen de «manera normalitzada».
«MOLTES GANES D'ARRIBAR A ACORDS»
A més, ha lamentat que les aturades estiguin afectant a la imatge dels treballadors de l'empresa, col·lectiu que ha qualificat de «professional i amb molta responsabilitat». Finalment, Vicens ha demostrat tot el seu «suport» a l'actual equip negociador i ha posat èmfasi que la direcció posseeix «moltes ganes d'arribar a acords».
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Que fris que arribi el darrer diumenge del mes de maig de 2011.
Mentres un fan trens dient que no volen autopistes després els altres fan l'autopista dient que el tren no funciona, tots han cobrat la comisió i tots contents, ja ha passat de Palma a Manacor i ara comença la fase Manacor Artà. Gracis polítics i els seus caxorrets ladradors per anar destrossant Malorca i deixar s'illa sense transport públic eficaç. Sr. Vicens els teus funcionaris es dediquen a posar missatges en hores d feina? VOLEM TRANSPORT PÚBLIC DE VERES NO PER FER BONIC!
Tal volta "l'artanec" s'estimaria mes una bona autopista... que no passes aprop de caseva, com no hi passa la de Palma a Inca, des de Inca simplement innecessaria.
Es molt loable que a SFM, com a empresa pública, cumpleixi el manament constitucional d'egigir els requisits de mèrit, igualtat i capacitat per accedir a llocs de feina, així hi accedeix el personal mes qualificat. Igualment no ha de permetre que es superin les hores extra que marca l'Estatut dels Treballadors i el mateix Conveni Col·lectiu de SFM. Ojala això es cumplís tanbé a EMAYA, cada vegada menys professionalitzada. Cal defensar els drets dels treballadors, no els privilègis de alguns enxufats.
artarenc, l'obra potser toca ca teva?
el savi del Sr Vicens això és el que defensa a llevant: Alucinam! Un dels principals impactes del projecte és haver de construir 40 camins laterals per a poder accedir a les diferents finques afectades. Aquests nous camins ocuparan més de 200 mil metres quadrats. Això equival a una carretera de mes de 40 km de longitud i 5 metres d''ample. Per a fer un símil comparatiu, això equivaldria a construir un carril més en l''autovia de Palma a Manacor. És a dir, per a obrir 33 km de via de tren cal consÂtruir a més 40 km de camins de reposició en sòl rústic. A més s''han de construir 17 estructures de pas superior o infe rior. 45 reposicions de línies elèc triques i 7 reposicions de línies d''aigua. Això sense contar els tres transformadors elèctrics necessa ris per a fer funcionar el tren elèc tric. En l''estudi es contempla la necessitat d''expropiació d''un minim de 411 mil metres quadrats. Aquests metres més 231 mil metres quadrats que són propietat de SFM - Serveis Ferroviaris de Mallorca (quant a la seva gestió i explotació) sumen l''equivalent a una finca de mes de 91 cuarteradas. Tota aquesÂta zona queda ocupada per camins, infraestructures, talusos, aboca dors, trara i estructures de funcio nalitat en un estat en el qual segons l''estudi de GRUSAMAR-INECO de juliol de 2008, pres de la síntesis de l''estudi d''impacte ambiental d''a quest projecte en la pàgina 72 i altres, L''impacte serà permanent, irreversible i irrecuperable. Per a fer-se una idea visual, l''àrea de les 91 quarterades totals que són neces sàries per a reobrir la línia de tren de Manacor amb Artà, equivalen comparativament a l''àrea de l''auto via amb quatre carrils i mitgera de Manacor a Palma. Total molt ecològic aquest projecte faraònic i absurd. Prous enganys Sr.Vicens Mallorca està farta de polítics que es dediquen a destruir Mallorca. BASTA!
De veres que aquest Sr. fa riure. Quin nivell!