La novena jornada d'aturades parcials dels treballadors de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) es desenvolupà ahir, entre les 15.30 i les 19.00 hores, sense incidents destacables i amb el compliment dels serveis mínims establerts. Segons l'empresa, la protesta només fou secundada per 19 dels 232 treballadors, mentre que el comitè d'empresa advertí que 57 empleats es concentraren a l'estació Intermodal. Tot això, amb la davallada de passatgers que es registra durant el període estival, reduí la incidència sobre els usuaris i només uns 500 hagueren d'esperar més estona que de costum per pujar al tren o al metro. Els treballadors reclamen que es redueixi la subcontractació de serveis i es permeti un major control dels processos de sel·lecció de personal per part del comitè d'empresa i es millori la seguretat. Ahir criticaren, a més, el tracte rebut per l'empresa en les negociacions per aturar la vaga, que s'allarga des del mes passat.
L'empresa, en canvi, insinua que, en realitat, els empleats protesten perquè els han reduït les hores extra amb l'ampliació de la plantilla i perquè han perdut el fort poder que tenien en l'elecció de personal. En un comunicat, SFM destacà, amb dades dels recursos humans de l'empresa pública, que només 19 treballadors havien fet vaga i que cap dels empleats de tallers no l'havia seguida. El comitè d'empresa respongué que foren 57 els que es concentraren per protestar a l'estació Intermodal i acusà l'empresa de manipular les dades de participació. Entre altres, advertí que si cap empleat de tallers no secundà la mobilització fou perquè els torns al taller són el dematí. Ambdues parts es tornaran a reunir demà i reemprendran les negociacions per intentar aturar les noves protestes. Si no hi hagués acord, hi tornarà a haver una nova vaga dilluns que ve, de les 11.15 a les 13.15 hores.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Sempre pendents si ferà foc o fum o si arribarem a s'estació. I haurem d'esperar al 2011 a tenir trens nous de trinquis, elèctrics.....
En esta noticia faltaría hablar que pasa con la continuación de la línea de Artà hasta Cala Rajada. En Abril de 2009 salió a concurso público la redacción del estudio de alternativas. ¿Quiere decir esto que el trazado proyectado en octubre de 2002 no le interesaba a alguien de este Gobierno? El BOIB del Traçat de Cala Rajada Num. 52 09-04-2009 Num. 6683 Convocatòria de procediment obert, per a l'adjudicació del contracte de serveis de consultoria per a la redacció de l'estudi d'alternatives de traçat i mode de transport de la línia Artà -Cala Rajada amb anàlisis de costos i viabilitat. "Estudio de alternativas de trazado y modo de transporte de la Línea Manacor-Artà-Cala Rajada con análisis de costos y viabilidad" (octubre 2002), elaborat per a INTRAESA per a SFM. http://www.caib.es/conselleries/opubliques/dgtransp/esdev/pla/tom3/TIII3.pdf
Sr Vicens perquè no marxa a casa amb la seva colla de colegues que ha col.locat a la conselleria i deixa de fer mal a la xarxa de transport públic de Mallorca. Està donant la raó als que ens diuen que no som capaços de tenir tanta responsabilitat.
toc toc i el representat de l'STEI que no diu res? encara és de vacances?
Uns diuen el 60% els altres 19? vinga encara queden periodistes o mos hem tornat una colla de publicistes a sou.
La part proporcional del sou, de les corresponents pagues extres, dels possibles complements de productivitat, i bàixa de cotitzacions a la s.s. durant els dies que hagin estat de vaga.
Uep, de 19 a 57 hi ha molta diferència, els sindicats haurien de donar a SFM el nom dels qui varen fer vagar i així a més de comptabilitzar-los els hi podran llevar la part proporcional de sou. Ja es sap al Cesar el que és del Cesar, als Sindicats els que han fet vaga i al contribuent els diners dels qui no han fet feina.
siguin 19 o 57 de 232 treballadors només demostra que els qui fan vaga només ho fan pel seus interesos. No crec q la resta de personal sia tan poc solidari amb els seus companys si realment hi ha un greu perill de manteniment o inseguretat al tren. Ja es ben hora que aquests sindicats xupa-sang deixin de fer tonteries i pensin amb els qui empram el tren i amb usuaris en general. Pq aquesta vaga només ens perjudica a nosaltres, quan "teoricament" ho fan per la nostra seguretat.