Antoni Palerm, ahir als jutjats. | Ferran Aguiló - Teresa Ayuga.

TW
13

Antoni Palerm, exdirector insular d'Esports i membre de la junta rectora del Consorci per a la construcció del Palma Arena, va ratificar ahir davant del jutge Castro que "suposa" que la unió temporal d'empreses que va construir el velòdrom sabia que ell era accionista al 10% de l'empresa Tubos y Bloques Fiol SL (TBF), que els va subministrar material per valor de 804.609 euros per a l'obra "perquè Melchor Mascaró també n'era soci amb un 20%".

En la seva declaració davant dels fiscals Horrach i Subirán i el jutge d'instrucció de la causa, Palerm confirmà també la seva declaració en la Direcció de Policia en el sentit que és l'administrador únic de l'empresa Materiales para la construcción Palerm, de la qual són clients habituals tant Mascaró com la mateixa TBF.

Notícies relacionades

Ja que en la seva declaració d'ahir en seu judicial Palerm va assumir el testimoniat davant de la Policia, consta en el sumari com a ratificat que "no sap" amb quanta antelació va poder conèixer la seva nominació per a la junta rectora del Palma Arena, que va ser efectiva el 15 de juny de 2006, ni ho relaciona amb el fet que la primera factura emesa per TBF ho fos tan sols 20 dies després del nomenament com a patró de l'empresa pública per a la construcció del velòdrom.

Respecte al seu paper en aquesta junta rectora del Palma Arena, Palerm va afirmar ahir a preguntes del jutge que "el convocaven per a alguna junta però només puntualment" i que "feia la impressió que els assumptes a tractar ja eren decidits per endavant i les persones responsables eren els senyors Ballester i Moisés". Més enllà d'això, i a qüestions del fiscal, l'empresari i exdirector insular d'Esports va detallar en la seva declaració d'ahir a l'oficina judicial que Pepote Ballester i Jorge Moisés utilitzaven en les reunions del Consorci a les quals ell va assistir expressions com hem decidit o "farem".

D'altra banda, ahir també va declarar Marc Nicolau, l'aparellador contractat per a la direcció i l'execució material de les obres, qui reconegué que era possible que a partir d'octubre de 2006 deixassin de fer-se les actes de les obres. La tercera persona que comparagué davant el jutge fou l'expresident de las Fundació Illesport Gonzalo Bernal, qui donà explicacions sobre la seva feina a la fundació i la relació amb el velòdrom.