Francesc Fiol i Catalina Soler avançaren ahir les esmenes presentades al decret Grimalt. | Ferran Aguiló - Joan Torres

TW
0

El Grup Parlamentari Popular vol posar altre pic en evidència les diferències en el si del Pacte, aquesta vegada per posar en marxa el projecte de tren entre sa Pobla i Alcúdia. La fórmula del PP repeteix la que va fer servir amb el mateix objectiu per la qüestió del camp de golf de Son Baco, al municipi de Campos. Si aleshores els populars presentaren una esmena al decret Nadal per tal de fer viable el projecte defensat per UM i l'Ajuntament campaner en contra del PSOE i el Bloc, ara el seu grup parlamentari n'ha presentada una altra, aquesta vegada al decret Grimalt, amb la qual es doni el vistiplau per via legislativa al projecte ferroviari fins a Alcúdia per l'anomenat "corredor sud", que és aquell que defensen UM i tot l'Ajuntament alcudienc encapçalat pel batle, Miquel Ferrer (UM).

La Conselleria de Mobilitat (Bloc), responsable última del projecte, és contrària a aquesta opció perquè assegura hi hauria un impacte sobre el parc de l'Albufera, per la qual cosa defensa el traçat pel "corredor nord". El mateix president, Francesc Antich, va intervenir fa tres setmanes per tal de trobar una solució entre les dues parts, però l'acord no va ser possible. Per tot plegat, el Pacte ha descartat executar el projecte durant aquesta legislatura.
El portaveu parlamentari del PP, Francesc Fiol, i la diputada encarregada en matèria de medi ambient, Catalina Soler, anunciaren ahir la presentació d'aquesta nova esmena, que justificaren "perquè s'obri un vertader debat sobre aquest projecte i es comprovi si hi ha una vertadera voluntat política de dur-lo endavant".

Soler avançà que els populars han presentat un total de 31 esmenes a la tramitació com a llei del decret Grimalt, del qual criticà que "es va vendre com una sèrie de grans propostes per reduir els terminis d'avaluació ambiental i accelerar l'activitat econòmica, però realment són buides de contingut". El PP demanarà com a alternativa un text refós de l'actual LECO i de la Llei d'impacte ambiental.