El comitè d'empresa dels Serveis Ferroviaris de Mallorca i la Conselleria de Mobilitat i d'Ordenació del Territori es tornaren a reunir ahir sense èxit. Les negociacions ja fa setmanes que duren, però després de la trobada d'ahir els posicionaments d'ambdós bàndols semblen estar més allunyats que mai. Segons un dels portaveus del comitè de vaga, Ricardo Mas, després de l'encontre d'ahir, "queda tancada qualsevol porta per arribar a un acord a curt termini". El dirigent de CCOO explicà ahir a dBalears que en aquesta negociació "s'han barrejat diverses qüestions que no tenen res a veure amb el plantejament inicial de la negociació", com ara els requisits del nivell B de català i el títol de Batxillerat per als treballadors de SFM, els quals, malgrat algunes pancartes de la darrera protesta, "sempre hi han donat suport", segons Mas.
Per altra banda, fonts de la Conselleria de Mobilitat afirmen que la reunió d'ahir no va fluctuar, perquè el comitè de vaga de SFM no vol abordar els temes que realment varen donar peu a les protestes i a les negociacions. Segons el gerent de l'empresa pública SFM, Jaume Jaume, el comitè de vaga reclamava un seguit de peticions sobre seguretat que l'empresa ja ha complert i que ara resulten no ser suficients per als sindicats. Segons el gerent, en la trobada d'ahir, el comitè de vaga "va posar sobre la taula altres demandes que només serveixen per "posar traves i fer que les negociacions no avancin". En aquest sentit, el director general de Mobilitat, Antoni Veger, digué que està "preocupat per l'actitud variable del comitè de vaga".
Verger assegurà que, després de totes les mobilitzacions que ja hi ha hagut, la Conselleria està "més disposada que mai" a un acord amb el comitè. No obstant això, lamentà que els quatre sindicats que integren les protestes -CCOO, UGT, SCSI-CSIF i STEI-i- no hagin estat capaços d'arribar a una "entesa" i que, per tant, les negociacions no hagin pogut avançar. Verger afegí que preferiria arribar a un acord amb els sindicats abans que recórrer a una resolució judicial, però es mostrà desconfiat sobre la voluntat de les protestes del comitè de vaga, que, digué, "comencen a semblar una estratègia política".
Tercera protesta del mes d'agost a SFM
La vaga d'avui dematí, prevista des de les 10.30 fins a les 12.30, és la tercera de les cinc que el comitè de vaga de SFM ha convocat per aquest mes d'agost per abolir els processos de subcontractació i per demanar més seguretat, entre d'altres. Si les negociacions entre ambdós bàndols no avancen, els serveis ferroviaris s'aturaran de nou almanco dos cops més aquest agost. Per ara, hi ha previstes dues noves vagues per als dies 24 i 31.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
es ben hora que hi hagi testimonis i visibilitat a les negociacions. que es facin públiques les actes de les reunions. els usuaris volem saber la veritat, no les versions de uns i altres. Nofre
Volen cobrar més que un ministre i, a més, volen que els nous empleats siguin els seus fills i els seus gendres. Totes les altres coses que demanen no són més que excuses.
Ja està bé de robar a la gent. Sense batxiller i conbrant 5000 € a n'es mes. AL CARRER TOTS!!!!!!!!!!!!!
aquests són uns vagos, que volen cobrar millonades sense fotre ni brot. Posen com a excusa la seguretat i la veritat és que ho fan per cobrar encara més (50.000 euros anuals és el que cobren aquests que es manifesten). Clar, en temps de crisi quedaria malament dir que ho fan per doblers. Vos pensau que només fos per seguritat no hi hauria govern que acceptaria les seves pretencions per tal de que acabés la vaga? Això suposa un desgast per qualsevol govern i ells ho saben. Estic amb en Verger això és una vaga política.