TW
0

No han rebut cap instrucció, però dirigents del PP a les Illes han començat a posar en marxa pel seu compte mesures de seguretat després de les accions d'ETA. La mateixa presidenta de la formació a les Balears, Rosa Estaràs, extrema les mesures de seguretat personal. "Cada matí mir davall el meu cotxe per si ETA hi hagués posat cap bomba. No tenc cap mirall per comprovar si hi ha bombes adossades, però sé com ho he de fer i ho faig cada matí abans d'emprar el meu cotxe", explicà ahir Estaràs.

La presidenta del PP, com la majoria de dirigents populars i socialistes, és un objectiu etarra. Tanmateix, ni Estaràs ni els principals dirigents dels conservadors no han rebut cap instrucció perquè extremin els mecanismes de precaució des que ETA matà dos guàrdies civils a Palmanova. "He parlat amb el delegat del Govern i li he demanat si convé prendre mesures, però m'ha contestat que esperem. Ja ens ho comunicarà", explicà Estaràs.
Segons la presidenta balear del PP, alguns batles d'aquest partit també han extremat la vigilància. La presència estable d'etarres a Mallorca hi ha estès el temor de ser víctima d'un atemptat. Llevat d'Antich i de Socias, la resta de polítics no té escorta policial. Catalina Cirer, delegada del Govern l'any 2000, sí que ha donat instruccions als principals dirigents polítics perquè extremin la seguretat davant la possibilitat que ETA ataqui.

Notícies relacionades

Reserves

La Federació Empresarial Hotelera de Mallorca assegurà ahir, a través d'un comunicat, que no s'han produït cancel·lacions significatives a causa dels atacs terroristes de la banda a Mallorca. A més, Afedeco, l'Associació Hotelera de Palma i l'Associació empresarial de restauració de Mallorca s'afegiren a la condemna dels atemptats d'ETA a l'Illa.

"Els bascos som gent de pau, no de guerra"

Un grup de ciutadans bascos residents a les Illes es reuní ahir per deixar clara la seva condemna d'ETA. En concret, Alberto Ortiz de Urbina, José María Tolosa i Xabier Echeverria pretenen desmarcar-se amb aquest rebuig de la negativa de la Casa Basca a les Balears de pronunciar-se sobre els atemptats comesos per ETA a Mallorca, perquè els seus estatuts així ho estableixen, segons la presidenta, Itxaso Esnel. "Els bascos som gent de pau i no de guerra", assegurà Echeverria. En aquest sentit, Tolosa, expresident de la Casa Basca, assegurà que l'actitud d'Esnel ha molestat alguns residents d'aquest origen i afegí que "no es pot confondre política amb terrorisme: em sembla molt bé que no s'hi parli de política, però els estatuts de la casa regional sí que condemnen la violència".