Només un 12,8% dels treballadors de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) va secundar ahir la jornada de vaga que va tenir lloc entre les 09.30 i les 11.30 hores per exigir a la Conselleria de Mobilitat una major seguretat en aquest mitjà de transport i reclamar l'anul·lació de la contractació fixa en els alts càrrecs tècnics i l'eliminació del "procés de contractació salvatge", segons la versió dels sindicats. Així, la Conselleria de Mobilitat i Ordenació del Territori confirmà ahir que els serveis mínims van funcionar amb normalitat i que una trentena de treballadors d'un total de 233 es van sumar a la jornada de vaga.
Alhora, la Conselleria de Mobilitat va posar èmfasi que el Govern està fent un "esforç" en temes de seguretat "molt superior als estàndards legals" i que s'està avançant per acostar posicions en els temes que realment preocupen el comitè d'empresa, com són el concurs d'oposició de noves places i el nivell de català i professional exigible. El Govern remarcà que l'empresa està "oberta als suggeriments" dels treballadors per millorar el procés d'oposicions i la participació en els processos d'accés i formació. De tota manera, insistí que no es consentirà fer oposicions que no tinguin totes les garanties de transparència i rigor normatiu.
A tot això, la direcció de la companyia assegurà que no es permetrà que els nivells del català no siguin els exigibles com en qualsevol empresa pública del Govern. Per la seva banda, el comitè d'empresa criticà "la falta d'interès" en les negociacions per part de la direcció de SFM a l'hora de donar resposta a les peticions dels treballadors dins l'àmbit de la seguretat dels viatgers dels trens, com són "la necessitat d'instal·lar desfibril·ladors, farmacioles i càmeres de vigilància per totes les estacions".
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Al respecte a la vaga que mantenen els treballadors de SFM, sols dir que com és que no feren cap vaga en el govern del PP, ja que les deficiències i les contractacions d'alts càrrecs també es donaren, i amb més mesura si cal. Doncs aquesta vaga fa pudor, de què? tal volta olor pepera. En comptes de demanar que instal·lin desfibriladors (jo no voldria que cap treballador els fessin funcionar en cas de que em pegàs un atac de cor) no seria més correcte procurar que els convois complissin amb els horaris establerts, que s'ampliassin les freqüències, etc Els motius de la vaga no tindrà res ha veure amb la perdua d'ingressos per la disminució d'hores extres que "pateixen " els treballadors de la SFM? VERGONYA US TINDRIA QUE FER AMB LA SITUACIÓ DE CRISI QUE PATIM I AMB L'INCREMENT DE L'ATUR QUE ES DONA
Qui estima Mallorca no la destrueix. Com s'oblida d'aquestes coses alguna gent quan arria al govern.
"pocavergonyes" tu deus ser algun amiguet del batle de "Sant Llorenç" que s'està preparant sa jubilació a costa dels diners públics amb el canvi d'ubicació del polígon industrial que està preparant amb l'escusa del tren, no? Sa gent ja està farta dels xanxulleos amb sa escusa del tram. I de veres tu crec que el PSOE està disposat a fer un disbarat 10 vegades més gran que el metro de Plama del PP perquè a quatre els fa ilusió un tren? No sa pot jugar amb els doblers de tot nin. Quie stima MAllorca no la destrueix, Ja no recordes, no? El que fa el poder. POCAVERGONYA. P.D. Pere (pocavergonyes) perquè no pares d'enviar mails amaneçant a la gent que està en contra del capritxo del tren i que vol per llevant un transport públic que cobreixi tota la població i no només el 6% que ho fa aquest tren? Són una vergonya els teus mètodes.
Arta desde la conselleria sa dediquen a posar missatges en el diari... poca feina mal feta.
Pastiss, si na Cabrer hagués deixat preparat només que fos el projecte ja hi podriem anar amb els elèctrics, però es que no va deixar res de res, tot s'ha hagut de començar de zero. Només va deixar túnels inundats.
Catalina Riera: No te posis noms inventats, qui ets? una de les dues persones que no vol el tre de Llevant perquè varen construir a prop de les antigues vies? Milers de persones varem demanar i demanam el tren de Llevant, i absolutament tota la gent de Sant Llorenç, Son Servera i Artà l'esperam encantats al tren, i si no ves a demanar-ho als batles i als ciutadans del Llevant. Tothom amb qui parlo només demana quan podran anar amb el tren. Deixau de dir mentides, feis oi i vergonya, per interessos privats seriu capaços d'enfrontar-vos al sentiment i desig del 98% de la població. La sort és que ningú vos fa cas, més bé el contrari, no arreplegarieu ni 5 persones per fer una manifestació. I les obres comencen pel gener, així que ja podeu lladrar ja.
Això de la política és tot un conflecte d'interessos sa gent no contam. Ma fan pena, cada dia és, jo només esper que el PSOE posi ordre i mandi a casa auqests del PSM, s'estan comportant com un fanàtics sense tindre en ompte a sa gent.
No, si el que voleu dir és que tenim els millors trens d'España, va, ja està. Ara governa qui governa i els elèctrics es posaran en marxa un any electoral, 2011, mentres tant, els viatjers i passatjers a manjar butze. Idò...
Millor servei i menys política de confetis. Aquests trens que tenim pareixen de jugueta, quan tindrem un transport públic de veres, sembla que nostros polítics només vulguis fer inauguracions i no sa preocupen de les necessitats de sa gent. De veres té sentit el tren aquest de llevant, no mos fa oi gastar els doblers d'aquesta manera sense sentit, amb un tren que tothom diu que es absurd. Jo de veres que no entenc els otros polítics i després sa diuen d'esquerres. cada ia més decepcionada, de veres.
Pastiss, i que va fer na Mabel per tenir un tren millor? Doncs encarregar més trens diésel a meitat de legislatura en lloc d'apostar pels elèctrics. Si, aquests trens diésel que ara només tene averies. Amb el govern actual al manco començarem a anar amb trens elèctrics i a més fins a Artà. Que es poden fer les coses millor? Sense cap dubte, però pitjor que na Mabel és impossible.