Tot i que aquest volum d'alumnes és encara provisional, ja que s'espera finalitzar el procés de matriculació del setembre, la consellera afirmà que l'actual crisi és una de les causes del fenomen. "La situació econòmica ha conscienciat els joves que necessiten tenir una bona formació per tal d'accedir al mercat laboral", digué Galmés. La consellera també assegurà que l'augment és sinònim "d'una feina ben feta per la Conselleria" ja que han fet aquesta opció "més atractiva" entre els joves.
Desbordats per la demanda
Aquestes xifres ascendents també s'observen als Programes de Qualificació Professional Inicial (PQPI), amb 1.636 sol·licituds de matriculació. En tot cas, l'increment de la demanda ha suposat que l'oferta d'estudis hagi quedat desbordada. En aquests moments, 1.539 persones estan pendents de ser admeses en els cicles de grau mitjà i superior de FP.
L'especialitat en què hi ha més sol·licitants en llista d'espera és la de sanitat (amb 777), seguida per la de serveis socioculturals (amb 190) i la d'activitats fisicoesportives (150). D'altra banda, 539 individus han demanat accedir als PQPI. "S'han superat totes les nostres previsions -va dir la consellera. És per això que ens tocarà dur a terme tota una sèrie d'accions que ens permetin adequar aquesta gran demanda a la nostra oferta, en funció del pressupost i la viabilitat d'impartir a més gent aquests estudis".
Més professors
Per part seva, Miquel Mestre, director general de Formació Professional i Aprenentatge Permanent, anuncià que per fer front a l'increment d'alumnes caldria incorporar 80 professors més als 1.050 que ja impartiren classes de FP i PQPI el curs passat. Tot i això, Mestre no va parlar d'un dels problemes que agafaran força l'any que ve: la manca d'infraestructures per cobrir la demanda amb vista al pròxim curs.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Les 1539 persones en llista d'espera demostren la ineficiència de la Conselleria per donar resposta a les necessitats. S'omplen la boca de la necessitat d'aprofitar la crisi per a la formació quan no se destinen els recursos necessaris.