La consellera d'Educació i Cultura, Bàrbara Galmés, va avançar ahir al matí les primeres dades d'un estudi que avalua les competències en comunicació lingüística (expressió escrita i comprensió oral/lectora en català, castellà i anglès) i matemàtiques. De les enquestes realitzades el mes de maig passat a més de 21.000 alumnes de 4t de Primària i 2n d'ESO, se n'ha extret un conjunt de xifres que, tot i no ser definitives, permeten fer una sèrie d'observacions sobre els alumnes de les Illes. No obstant això, Galmés ha subrallat que "encara és massa prest" per fer-ne interpretacions o diagnòstics, i que cal esperar a setembre, quan se'n publiquin els resultats definitius, per poder parlar de les fortaleses i debilitats dels alumnes en referència a aquestes competències educatives.
Aprovats en llengües, però suspesos en matemàtiques
Educació avança les dades d'un estudi sobre les competències de l'alumnat de Balears. Els escolars tenen més domini del català que del castellà a Primària, però la diferència es redueix a Secundària
Palma17/07/09 0:00
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- SIAU romp el silenci entorn del mestre i cantant Miquel Roldán
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
"Els escolars tenen més domini del català que del castellà a Primària" I a Espanya tenen més domini dels castellà que del català. I a França tenen més domini del francès que del xinès. I a Itàlia tenen més domini de l'italià que del suec. etc. etc. etc.
Això de Turriburri no és pedagogia, només és ideologia del martiri. La pedagogia cerca fer atratives les coses. Vivim per a gaudir i no per a sufrir. Pro d'insertació de sado-massoquisme al món.
Aquesta primera valoració de les llengües mostra com l'esbiaix que hi ha a favor del català a primària queda pràcticament reduit a segon d'ESO i probablement si la tendència continua al final d'ESO estigui igualat o inclús el castellà superi al català. El sistema educatiu va bé en el sentit de tenir el propòsit que al final de l'escolaritat obligatòria es dominin per igual el castellà i el català. Per les dades pareix que es consegueix. Idò tots contents.
És que maldament l'assignatura no tengui atarctiu, l'obligació de l'alumne es fer-se amb ella a base d'esforç. Educar és "preparar per a la vida", i a la vida no tot el que un ha de fer és atractiu, ni molt manco! Però ho ha de fer.
El problema de les Matemàtiques és el de sempre. El de quan jo era nin i de quan ho era mon pare. El cervell del nin, normalment, funciona de lo concret a lo abstracte, i les matemàtiques van el revés, de lo abstracte a lo concret. I a cada curs superior, més. Aposta cada vegada van a pitjor, ja que no tenen base i es desanimen amb raó. El millor mestre de matemàtiques és aquell que quan era nin no podia amb elles. Llavors, de mestre, ho recorda i els explica tan clarament que es fa entenent per a tots.
La nota positiva és en relació a les llengües, i això que n'estudien dues o tres i, en alguns casos, quatre; aquí es demostra que l'ensenyament en català no va en detriment dels coneixements en les altres llengües.
Quan els professorat faci atractives les matemàtiques als alumnes aquestes coses no passaran. El problema és que per regla general el professorat no sap fer atractives les seves assignatures. És possible de fer-ho, però no hi ha prou voluntat.