El conseller de Turisme, Miquel Nadal, mantingué ahir que la titular del Jutjat d'Instrucció número 12 de Palma, María del Carmen González Miró, no ha decidit elevar a la Sala Civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears (TSJIB) la causa relacionada amb l'anomenat cas Can Domenge per la condició d'aforats d'ell mateix i del diputat del Grup Mixt Bartomeu Vicens. D'aquesta manera, sostingué Nadal, la jutgessa instructora encara no s'ha pronunciat sobre si observa signes de delicte en la seva actuació i en la de Vicens en aquest cas.
"La magistrada no ha dit que vegi indicis contra mi", afirmà el conseller de Turisme i expresident d'UM, que afegí que continua "convençut" de la seva innocència" i manifestà que, si s'arriba a una situació en la qual es demostri la seva culpabilitat, n'assumirà la responsabilitat i presentarà la dimissió del càrrec que ocupa actualment. "Però no ens trobam en aquesta situació, ni prop fer s'hi", advertí. En el cas Can Domenge s'investiguen les presumptes irregularitats comeses en el concurs públic per vendre aquesta finca de Palma a càrrec de l'anterior equip de govern del Consell de Mallorca.
Així, Nadal digué que les informacions sobre les quals la jutgessa ja ha observat indicis contra ell i Vicens, com les publicades ahir per aquest diari, "són falses". Ell assegura que els tràmits iniciats per la instructora dilluns passat a través d'una providència "només indiquen que ella ha acabat les tasques d'instrucció i ara sol·licita al Ministeri Fiscal i a l'acusació particular que en el termini de deu dies presentin un escrit sobre si es reafirmen en les seves acusacions i en base a quins fets".
El titular de Turisme avançà que, una vegada complit aquest tràmit, serà aleshores quan la jutgessa determinarà si eleva la causa al TSJIB per l'advertiment d'indicis contra ell i Bartomeu Vicens, aforats com a conseller del Govern i diputat autonòmic, respectivament. "Seria només una altra passa", al seu parer, "perquè el TSJIB encara hauria de dir si n'assumeix la causa perquè observa els mateixos delictes i, si fos així, després decidir si pren mesures cautelars contra mi". Arribats aquí, "presentaré la meva dimissió i dedicaré tot el meu temps a defensar-me", sentencià. El llistó posat per Nadal és la situació en la qual arribà Bartomeu Vicens pel cas Son Oms. "Tanmateix, ara no estic en la seva mateixa situació, no es pot comparar l'una amb l'altra", insistí.
Can Domenge
“La jutgessa no ha dit que vegi indicis contra mi”
El conseller de Turisme, Miquel Nadal, manté que la instructora del cas Can Domenge no ha decidit elevar la causa al TSJIB per la seva actuació ni per la de Bartomeu Vicens
Palma26/06/09 0:00
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.