La Conselleria d'Agricultura i Pesca va presentar ahir dematí un estudi sobre la producció i comercialització dels productes amb denominació de qualitat l'any 2008. El document ofereix un conjunt de dades i estadístiques de la situació real del sector, entre les quals cal destacar, sobretot, una xifra en concret: un increment de l'1,7 % respecte a l'any 2007, que ha suposat unes vendes per valor d'uns 66,6 milions d'euros. La consellera Mercè Amer va fer un balanç de l'any passat i el va considerar "molt positiu" per als productes amb denominació de qualitat o indicacions geogràfiques. "Hem de tenir present el context de crisi global, que ha implicat una davallada important del consum pertot arreu", afirmava la consellera. "És per aquest motiu que fem una lectura positiva d'aquestes dades.
Algunes d'aquestes mercaderies s'han sabut mantenir dins la crisi i, si ho han fet, és gràcies a la demanda que es registra dins la nostra comunitat. Des de la Conselleria, hem de continuar treballant per mantenir i reforçar-ne la presència dins el mercat intern". El principal producte amb denominació que sembla haver fet front a la situació econòmica és l'Oli de Mallorca, que ha augmentat en un 18,3% la comercialització. Segons Amer, aquest "es relaciona amb la qualitat. És un exemple d'article competitiu i productiu que basa el seu èxit amb la modernització de les explotacions de la indústria agroalimentària i la diferenciació de les seves mercaderies". L'Oli de Mallorca s'ha comercialitzat principalment a les Illes Balears (80 %), tot i que comença a augmentar el seu pes comercial a altres mercats, com puguin ser el d'Alemanya o, fins i tot, el de Japó, on "és molt apreciat".
Un dels altres articles que ha conservat els seus nombres de comercialització respecte a l'any passat és el vi, amb un 3,4%, venut principalment dins la pròpia comunitat autònoma. De la mateixa manera, la Sobrassada de Mallorca va augment en un 3,1 % les vendes. Pel que fa a les begudes espirituoses amb indicació geogràfica de les Illes Balears, s'observa que mantenen unes dades de comercializació molt similars a les del 2007. No obstant això, dos productes amb denominació geogràfica han patit una davallada en la comercialització: el Formatge Mahón-Menorca (-9,2%) i l'Ensaïmada de Mallorca (-26,6 %). Segons Amer, aquests nombres "són preocupants" i, "malgrat que les coses s'estan fent bé, cal continuar donant suport als sectors productors d'aquestes marques amb diferenciació. Aquesta és la millor manera de protegir els nostres productes de qualitat". Encara no s'ha donat a conèixer cap xifra del 2009 , però, des de la mateixa Conselleria, es confirma que seran negatives i reflectiran "un clar descens del consum d'aquest tipus de producte".
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.