La titular del jutjat penal numer 1 d'Eivissa, la magistrada Clara Ramírez de Arellano, ha absolt els quatre acusats per la Fiscalia que eren l'exbatle de Santa Eulària, Vicent Guasch; l'extinent de batle, Vicent Riera; l'exassessor jurídic de l'Ajuntament de Santa Eulària, José Maria Roig Vich, i l'aparellador municipal, Vicent Marí.
La sentència també absol els acusats per l'acusació particular, l'exarquitecta municipal, Raquel García Palerm, i el promotor urbanístic, Germán Vázquez Losada, i estableix que serà l'esmentada acusació la que haurà d'assumir les costes processals causades respecte a aquests acusats a l'apreciar-se la seva temeritat i a mala fe.
La sentència donada a conèixer avui pel Tribunal Superior de Justícia de les Balears es refereix a la causa que va començar l'octubre de 2001 per una denúncia d'Esquerra Unida (EU) davant la Fiscalia.
Segons la denúncia, l'Ajuntament de Santa Eulària va atorgar les llicències preceptives per a la construcció d'una urbanització sabent que s'estaven emparant en una legislació il·legal.
Segons l'acusació, el Consistori va recolzar la llicència en el Projecte de Delimitació de Terra Urbà (PDSU), quan nombrosos indicis indicaven que havien d'estar utilitzant el Pla General d'Ordenació Urbana (PGOU).
La sentència considera que no ha quedat acreditat que hi hagués un pacte entre l'exbatle, l'ex tinent de batle, el seu assessor jurídic, l'aparellador municipal i l'advocat del promotor, per permetre al constructor urbanitzar, parcel·lar i edificar els terrenys de Ses Torres, sabent que era una actuació contrària a les normes urbanístiques vigents i amb voluntat d'incomplir-les.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Vergonya, cavallers, vergonya!