TW
0

Palma serà la seu del Consell de Ministres de Defensa de la Unió Europea (UE) en una data per concretar del primer semestre de 2010, coincidint amb la presidència espanyola. El delegat del Govern a Balears, Ramon Socias, confirmà ahir la previsió de dur a terme aquesta cimera, encara que advertí que resten per concretar i tancar-se "les agendes" per a tots els actes que es faran a l'Estat d'aquí a un any.

La convocatòria a Balears d'un Consell de Ministres de la UE durant el primer semestre de 2010 va ser anunciada recentment a Palma pel secretari d'Estat per a la Unió Europea, Diego López Garrido, tot i que no s'havia concretat que la cimera seria dels titulars de la cartera Defensa. El delegat del Govern afegí ahir que a l'encontre també hi participaren els ministres de cinc països del Magrib. Socias negà ahir, com han apuntat diverses fonts, que l'elecció de Palma substitueixi una d'inicial de Barcelona amb l'objectiu del Govern central d'evitar que a la Ciutat Comtal es produïssin multitudinàries protestes antimilitaristes, coincidint amb el Consell de Ministres de la UE.

La condició insular de Mallorca complicaria els grans desplaçaments per a la mobilització, segons les mateixes fonts. El delegat governamental assegurà, per rebatre l'argument, que la cimera de Defensa "no és menys conflictiva" que les d'altres carteres, com Economia, que es duran a terme a la Península, coincidint amb la presidència espanyola. Durant aquest semestre el Govern central també ha previst a Balears, d'acord amb l'Executiu autonòmic, una cimera entre els representants de les prop d'un vintena de regions insulars europees.