Roures pronuncià ahir una conferència a Palma. | M.À.C.

TW
0

El director general del grup de comunicació Mediapro i accionista majoritari del canal de televisió La Sexta, Jaume Roures, assegurà ahir que, a parer seu, el lloc de la llengua catalana al món de la televisió és a la cadenes públiques. Roures realitzà aquesta valoració ahir vespre a Palma, on pronuncià una conferència a Can Alcover amb el títol La llengua catalana en l'àmbit audiovisual privat. Aquesta activitat forma part de la nova edició del Fòrum OCB, emmarcat dins el cicle de conferències "El marc comunicatiu en català". Segons el propietari de La Sexta, no hi ha espai per a una televisió privada en llengua catalana. Per això, els canals en català pertanyen majoritàriament a administracions públiques. Roures esmentà com a referència en aquest sector el Principat de Catalunya, amb els exemples de TV3 i de Barcelona TV, ambdues de titularitat pública (Generalitat i Ajuntament de Barcelona, respectivament).

Diumenge, a pagar

A banda de la qüestió lingüística, a preguntes dels periodistes, el productor televisiu explicà ahir les noves modalitats en l'àmbit de les retransmissions esportives que el seu grup empresarial posarà en marxa a partir de la propera temporada futbol. En primer lloc, Roures deixà clar que la gratuïtat total dels partits de futbol, com passa actualment a La Sexta, s'ha acabat. Tal com ja havia avançat altres vegades, manifestà que el partit retransmès els dissabtes serà gratuït, mentre que els diumenges caldrà pagar ver veure el futbol a la televisió. Els diumenges, però, "possiblement conviuran el partit del Canal Plus amb els que nosaltres emetrem a través del nostre canal Gol TV", va afegir. De fet, per 18 euros al mes, Gol TV oferirà dos o tres partits de Primera Divisió (el del Madrid o el del Barça, inclosos), dos o tres de segona i matxs d'altres lligues de futbol del món, com la italiana, l'anglesa o l'argentina.

Gol TV serà un canal de Televisió Digital Terrestre (TDT) de pagament, una modalitat per la qual el director general de Mediapro està decidit a apostar i en què, segons explicà, hi pot accedir més gent. Es tracta d'una opció que no se circumscriurà exclusivament als partits de futbol, sinó també a pel·lícules i a sèries de ficció.
"El sistema que s'ha dissenyat no és sostenible només amb els ingressos de la publicitat". D'aquesta manera, justificà l'impuls a la televisió de pagament. En aquest sentit, tot i que la major part dels decodificadors de TDT que s'han venut no estan adaptats a la modalitat de pagament, Roures indicà que els darrers anys s'han venut milions de televisions que sí que disposen d'aquesta opció. "El que passa és que això no s'explica", va afegir, per tot seguit criticar que a l'Estat espanyol continuen venent-se encara televisors analògics, quan l'apagada i el trànsit cap a la televisió digital és imminent. De tota manera, l'empresari no descartà que la campanya de promoció del seu canal de TDT de pagament inclogui la distribució de decodificadors.

La gran pantalla... de futbol

Una altra de les novetats de la pròxima temporada de futbol serà la possibilitat de veure els partits a les sales de cinema. Roures explicà que a Barcelona ja s'han fet emissions en proves "amb resultats positius".
Entre els avantatges d'aquesta opció, que impulsa Mediapro, hi ha la gran qualitat d'imatge i de so que s'obtindria a les pantalles de cinema. "Se sent com la pilota frega la gespa", remarcà. Aquesta modalitat, però, haurà de superar les resistències dels afeccionats més efusius a estar durant un hora i mitja asseguts a una sala fosca.
D'altra banda, el màxim accionista de La Sexta aprofità l'avinentesa per criticar alguns aspectes de la manera com el Govern central està gestionant la transició a la televisió digital: "La TDT permet que l'espectador interactuï, "però això no s'ha explicat", lamentà.