Una quinzena d'ajuntaments de Mallorca han presentat al·legacions contra el pla de carreteres del Consell, que encara no s'ha aprovat definitivament. En aquestes, reclamen que s'eliminin carreteres previstes, que es modifiquin traçats i que s'accelerin actuacions. La majoria dels projectes que es reclamen eliminar són variants que afecten els seus termes municipals. Entre les vies que es volen fer desaparèixer hi ha la ronda nord de Felanitx, l'anomenat tercer cinturó de Palma, la circumval·lació de Santa Margalida, bona part de la variant sud de Sineu i part de la de Muro.
L'Ajuntament de Felanitx s'ha posat d'acord per demanar per unanimitat al Consell que elimini de la seva planificació la ronda nord, que enllaçaria l'actual carretera de Santanyí amb la de Portocolom. El d'Esporles reclama que no s'executi l'anomenat tercer cinturó, que enllaça el municipi amb Pòrtol, Sant Jordi i la Platja de Palma, ampliant i millorant carreteres existents. L'Ajuntament de Bunyola ha posat emperons al tram que afecta el seu terme municipal.
També s'han posat d'acord tots els partits de Santa Margalida per rebutjar la circumval·lació que preveu desviar del nucli el trànsit de la carretera de Petra. El Consistori de Sineu ha al·legat contra el pla perquè considera que no són necessaris tots els trams prevists de l'anomenada variant sud, que aniria des de la carretera de Palma a la d'Inca-Manacor. Segons aquest ajuntament, el tram entre la carretera de Palma i la de Petra no seria necessari.
Finalment, el de Muro ha demanat que no es faci el quart tram de la carretera interior de la badia d'Alcúdia i que es recuperi el primer. Aquesta carretera és una variant que toca els termes de Muro i Santa Margalida.
Però els consistoris no només demanen que s'eliminin projectes prevists, també plantegen canvis de traçat que afecten, com abans, variants o rondes de circumval·lació. Aquest és el cas de l'Ajuntament de Petra, que ha sol·licitat el canvi de traçat de la variant nord. El d'Inca ha exigit que es modifiqui el tram final de la ronda nord.
Altres, però, insten que s'accelerin actuacions projectades. Santa Eugènia, per exemple, ha reclamat que s'avanci la previsió d'execució de la variant que ateny el seu municipi perquè comencin les obres el 2010, i no a partir de 2012 com preveu el pla. Muro també ha exigit que s'avanci l'actuació prevista a la carretera cap a sa Pobla. El mateix ha fet Campanet, que ha al·legat per intentar avançar l'execució del vial de circumval·lació a l'any 2011, tot i que el pla just preveu fer-ne un estudi informatiu el 2012.
Finalment, altres ajuntaments com el de Campanet i el de Pollença han demanat al Consell que es faci càrrec de carreteres que, fins ara, no tenia sota els seus dominis, com el camí Vell de Lluc. En total, s'han presentat 353 al·legacions al pla de carreteres, entre les dels ajuntaments, entitats i particulars, que ara estan sent revisades pel mateix Consell. Es preveu que de manera immediata el pla torni al ple perquè sigui aprovat de manera definitiva. Abans, però, caldrà que els partits del Pacte arribin a un acord per determinar quines accepten i quines no i transformar així un pla de carreteres que s'aprovà inicialment sense acord. El PP ha avisat que les desavinences dins el Pacte acabaran perjudicant els ciutadans i generaran més retards.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
tant de bo fessin el mateix quan la infraestructura que destrueix sòl rústic és el tren. S'ha de fomentar el transport públic sense destruir més