Es vol comprovar si hi ha tota la grava. | M.A.Cañellas

TW
0

Inspectors del Grup de Delinqüència Econòmica del Cos Nacional de Policia de Palma investiguen, dins l'anomenada operació Peatge, si es cometé cap estafa amb el material de les obres del desdoblament de la carretera de Palma a Manacor. Arran d'unes declaracions efectuades, la Fiscalia Anticorrupció va sol·licitar que li fos lliurat el projecte inicial del desdoblament. Partint de la denúncia, es té la sospita que no s'haurien respectat les mides de la carretera, tant en la gruixa com en l'amplada dels vials. En cas de ser així, s'hauria comès una estafa, perquè s'hauria pagat amb diners públics una gran quantitat de material que finalment mai no s'hauria utilitzat.

Dins les noves diligències que s'estan duent a terme, està previst que s'efectuïn amidaments i prospeccions de profunditat en els vials. Es vol comprovar si hi ha tota la grava, l'asfalt i el quitrà que figura en els comptes. La prova física és l'única manera en què es pot determinar la versemblança de les sospites. L'operació Peatge es va executar el mes de març passat i la Fiscalia Anticorrupció hi ha imputat el conseller d'Obres Públiques del Consell, Antoni Pascual; el director insular de Carreteres, Gonzalo Aguiar; el director de l'obra, Francisco O., a més del vigilant, Guillermo M. L'origen va ser la denúncia d'un afectat per les expropiacions.

Notícies relacionades

Terminis de l'obra

L'11 de juny de 2004 se'n va col·locar la primera pedra i es varen iniciar les obres del desdoblament, en el punt quilomètric 25 de la Dt.-15, que abans era la C-715. El 27 de juliol de 2005 es va obrir al trànsit el primer tram, sa Síquia-Algaida. El segon tram, Algaida Montuïri, es va posar en servei el 21 de desembre de 2005. L'1 de juliol de 2006 es va obrir el tercer tram, entre Montuïri, Porreres i Vilafranca, i el 2 de desembre de 2006 es va inaugurar el darrer tram, entre Vilafranca i Manacor. Aquestes actuacions van tenir una inversió que oscil·la entorn dels 140 milions d'euros. La longitud del desdoblament és d'uns 40 quilòmetres. El projecte consta de dos carrils per a cada sentit de la circulació, una vorera interior, dues d'exteriors i una mitjana. També s'hi inclouen quatre rotondes i tres punts simbòlics.