Durant el Ple del Parlament, Antich ha desmentit Estaràs en recordar que l'ex-conseller d'Economia i Hisenda, Lluís Ramis d'Ayreflor, va admetre, quan va prendre possessió del seu càrrec, estar “molt satisfet” pel “superàvit” que havia trobat, gràcies a la gestió del Govern del Pacte de Progrés.
A més, ha replicat que, al contrari, l'Executiu de Jaume Matas va deixar un deute de 250 milions d'euros a l'actual Govern, a causa de la seva “mala gestió”, que va provocar que el Metro de Palma “s'hagués de fer dues vegades, mentre que les autopistes d'Eivissa van ser un 40 per cent més cares i es va construir el Palma Arena, la pista del qual no serveix”.
Per la seva part, Estaràs ha preguntat a Antich si “aprimarà” el seu Govern dels, després de conèixer l'última Enquesta de Població Activa, que revela que Balears és la quarta Comunitat Autònoma amb un major nombre d'aturats, després de superar la xifra de 110.000.
Tanmateix, ha lamentat que el president continua mantenint les 14 Conselleries que “no responen a l'interès general”, a fi de continuar mantenint la cadira en el Consolat de Mar i evitar que cap dels partits polítics que conformen l'Executiu no perdin poder en el mateix.
La presidenta 'popular' ha avançat que en els pròxims dies, presentarà un 'Pla d'austeritat i transparència' per afrontar la crisi, mitjançant el qual el Govern es podria estalviar fins a 15 milions d'euros si reduís el nombre de Conselleries i d'empreses públiques.
“A la crisi cal mirar-la de front i no amagar el cap com les estruços, perquè ni li deixen governar, ni dirigeix el seu Executiu i, per tant, no té cap credibilitat”, li ha etzibat Estaràs a Antich, a qui, segons el seu parer, “sembla que no li falta els diners”, referint-se així al fet que hagi encarregat per 12 milions d'euros l'emissió de les carreres de la Fórmula 1 en IB3 “quan es veu alhora en TV3 i a La Sexta”.
A més, ha considerat que “no té cap explicació” que en el moment actual, el Govern hagi destinat 1,3 milions d'euros per plantar 1.800 oliveres en 10 quilòmetres de carretera i hagi reservat una partida de 8 milions d'euros en estudis per “perseguir tot el tema del tren i el Metro”.
“NO GOVERNARÀ MAI AMB EL VOT DE LA CORRUPCIÓ”
D'altra banda, Estaràs ha remarcat que el que “no farà mai, ni es morirà mai de ganes de fer” no és governar amb el “vot de la corrupció”, referint-se així al fet que Antich necessita per tirar endavant les seves iniciatives a la Cambra balear del suport del parlamentari del Grup Mixt (ex-UM), Bartomeu Vicens, que es troba en llibertat després d'haver pagat una fiança de 100.000 euros pel cas Son Oms.
Així mateix, la presidenta del PP ha criticat la “crisi” que existeix al si de l'Executiu, a causa que el PSIB i UM estan a favor del traçat sud del Tren d'Alcúdia per s'Albufera, mentre que el PSM està en contra i aposta pel traçat nord, malgrat que el Consell de Mallorca va elaborar un informe contrari a la proposta dels nacionalistes.
“ES MOR DE GANES D'ESTAR EN CRISI” AMB UM
Per la seva part, Antich ha considerat que Estaràs “es mor de ganes d'estar en crisi amb aquest partit que està en crisi”, amb referència al desig que, segons el seu parer, té el PP de governar amb UM. El president ha reiterat que no té cap voluntat de remodelar l'Executiu i molt menys fusionar les Conselleries de Turisme i Esports, mentre que ha acusat Estaràs d'acudir al Parlament a donar un “míting”.
Antich ha admès que existeixen “discrepàncies” respecte al Tren d'Alcúdia i Manacor i, per això, ha subratllat que la Conselleria de Movilitat està analitzant totes les alternatives”. “Ho farem de manera diferent de com ho feia el PP, quan el president del Govern s'asseia al matí i deia per on havia de passar el Metro”, ha recalcat.
A més, ha expressat la seva “sorpresa” pel fet que Estaràs es preocupi ara per les manifestacions de col·lectius en contra dels projectes ferroviaris de la Conselleria, quan, segons ha indicat, els 'populars' “no es van preocupar ni una mica per les mobilitzacions en contra de les autopistes d'Eivissa, que es van posar en marxa sense drenatges, amb un augment del pressupost de més del 37 per cent en algunes línies i amb una crispació social per les expropiacions, moltes d'elles, mal fetes segons diuen els tribunals en aquests moments”.
“L'única manera de tirar endavant aquests projectes és esgotant totes les possibilitats de diàleg amb els batles de Manacor i Alcúdia, però amb un projecte mediambiental, social i econòmicament viable”, ha sentenciat Antich, qui ha anunciat que estudiarà totes les alternatives possibles “fins a l'últim moment”.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Llàstima que se´n vagi tan a prop, na Rosa! No li agradaria urbanitzar la lluna?
No crec que na Rosa Estarás ´puegués pagar res de la seva butxaca. Aquesta confón la seva borsa amb els dobbés de tots, que no son més que impostos.