TW
0

El Parlament ha aprovat avui per unanimitat una Proposició No de Llei presentada pel PSIB, a la qual s'han afegit dues esmenes del PP i el Grup Mixt, mitjançant la qual s'ha instat el Govern a portar a terme les actuacions necessàries perquè els metges que exerceixin a Balears puguin disposar del cànnabis com a recurs terapèutic quan sigui adequat per millorar la salut dels pacients o pal·liar els efectes causats per diferents patologies.

Mitjançant l'esmena d'addició del PP, s'ha demanat a l'Executiu autonòmic que iniciï un programa pilot sobre la dispensació, efectes i seguiment de l'ús terapèutic del cànnabis en els pacients oncològics que els facultatius de salut considerin oportú. El Grup Mixt també ha incorporat una esmena de substitució, gràcies a la qual la Cambra ha reclamat al Govern que faci un seguiment de les experiències i els programes pilot a nivell nacional i internacional que s'estan fent sobre l'ús terapèutic del cànnabis i els beneficis que pugui aportar als pacients afectats per diferents malalties.

El Parlament ha aprovat aquesta iniciativa, després que el PSIB defensés una Proposició No de Llei a la qual s'instava a l'Executiu balear a portar a terme les actuacions necessàries perquè els facultatius puguin administrar cànnabis en les formes que creen convenient i sigui més beneficiós per als pacients.

Així, aquesta Proposició ha estat lleugerament modificada amb els canvis introduïts per l'esmena d'addició dels populars i les esmenes de substitució del Grup Mixt, defensades per Marián Suárez.

La parlamentària del PSIB Aina Rado ha recordat que al 2001, el Parlament ja va aprovar una Proposició No de Llei presentada pel seu partit, en què instava a l'Estat a autoritzar l'ús terapèutic del cànnabis i que ha estat aprovada per unanimitat. Tot i això, ha criticat que aquesta iniciativa no va tenir cap efecte, perquè l'Executiu de José María Aznar «no va fer cap moviment».

«Els temps han canviat i avui Balears té competències en sanitat, de manera que no cal instar a Madrid que permeti l'ús del cànnabis a la sanitat, sinó que aquesta Comunitat pot prendre les decisions que crea oportunes per donar resposta a una demanda social de poder accedir als medicaments derivats del cànnabis, sobretot, per destinar-los a dones afectades de càncer de mama», ha remarcat.