TW
0

El secretari general del PSM, Biel Barceló, i el vicecoordinador d'Aralar, Jon Abril, han assolit avui un preacord per presentar-se conjuntament a les pròximes eleccions europees del 7 de juny, a la que també s'incorporaran el BNG, ERC, EA i la Chunta Aragonesista, a fi de crear una coalició “nacionalista, d'esquerres i soberanista”.

En una roda de premsa, Barceló ha recordat que el seu partit ja va assolir un preacord similar amb el BNG i, d'altra banda, ha admès que la seva formació manté alguna “diferència” amb Esquerra a Mallorca, respecte a la incorporació del PSM en l'esmentada coalició, encara que “no a nivell general”, pel que ha mostrat el seu “convenciment” que s'“arreglarà” aquesta discrepància i s'arribarà a una solució.

“Per la nostra part no hi ha cap discrepància, ja que des del primer moment hem apostat per aquesta coalició”, ha sentenciat Barceló, mentre ha manifestat que cada formació ha “de respectar” els acords assolits pels altres partits, referint-se així al fet que Aralar ja ha aconseguit un acord amb ERC.

En aquest sentit, ha destacat que l'objectiu és aconseguir una coalició “el més àmplia possible”, que, segons la seva opinió, ha d'anar més enllà de les eleccions europees, ja que ha de servir per crear “un espai en l'Estat Espanyol de partits nacionalistes progressistes, que defensen posicions de pacifisme i ecologisme i que tenen moltes coses que dir i defensar dins d'Europa”.

Barceló ha assenyalat que és “optimista” respecte a que després de les vacances de Setmana Santa, es podrà presentar oficialment aquesta “gran candidatura” en el moment en què s'aconsegueixi la “unió de totes les forces polítiques, una vegada es tanquin els acords puntuals entre totes elles”.

Per la seva part, el vicecoordinador d'Aralar ha ressaltat que farà tot el possible perquè el PSM formi part d'aquesta nova coalició, que se centrarà en la “defensa d'una Europa que accepti la seva diversitat cultural i lingüística; una Europa transparent i democràtica; una Europa sostenible i una Europa amb política exterior pròpia”.

Per això, ha fet una crida a altres forces polítiques d'esquerres i a sobernistes perquè s'afegeixin a aquesta coalició, que estarà encapçalada per un dirigent d'ERC, en ser la formació amb una major representació al seu territori.

Així, Jon Abril ha destacat que la coalició “respectarà la representació de cada partit” al seu territori” i ha afegit que cada formació tindrà la possibilitat de desenvolupar el programa polític en la seva Comunitat i liderar al seu territori la coalició. “Aralar ja té tancat un acord amb Esquerra, mentre que el BNG s'incorporarà pròximament, igual com aniran fent el PSM, la Chunta Aragonesista, EA i la Unitat Nacionalista Asturiana”, ha avançat.