Divendres Madrid autoritzà la inversió de 422 milions d’euros en carreteres a Mallorca, però aquesta setmana ha acabat el termini per a les al·legacions del futur pla i no se n’ha presentat cap de consensuada entre els diferents forces del Pacte. Així, les propostes de modificació del pla de carreteres que han arribat al Consell de Mallorca s’han tramitat per distintes vies –ajuntaments, grupacions locals i entitats socials– sense que hi hagi, fins al moment, cap compromís polític al darrere per tal de concretar-les. El departament de Carreteres d’Antoni Pascual (UM) no n’ha presentat cap i el Pacte té previst obrir-ne la negociació a partir d’ara, en funció de les al·legacions exposades.
L’acord no serà fàcil perquè les modificacions que planteja l’esquerra, en major o menor mesura, són substancials respecte a un document que UM defensa de manera general. El pla aprovat en principi el mes desembre recollia unes línies mestres marcades en els darrers anys. Es va haver d’acceptar així, amb rapidesa, perquè hi havia el perill que caducàs l’anterior que era vigent i amb aquest les reserves de sòl previstes per poder haver atorgat llicències d’edificiació des d’aquell mateix moment. A més d’això, el Pacte havia d’incloure ja al planejament el nou traçat per al segon cinturó de Palma i també eliminar l’autovia entre Inca i Manacor.
Ara bé, el text aprovat el desembre inclou també 33,6 quilòmetres de noves autovies (Llucmajor-Campos, Peguera-Andratx i allargar el desdoblament de Manacor fins a Sant Llorenç). El Bloc vol descartar aquests projectes i ja ho va advertir aleshores. En canvi, el PSIB planteja estudiar altres possibilitats per reduir el seu impacte i UM considera que són infraestructures a llarg termini –previstes en una segona fase a partir del 2017– que es poden mantenir al pla fins comprovar si són necessàries en el seu moment.
El mateix posicionament entre els socis del Pacte es reprodueix sobre altres actuacions previstes en el pla, especialment en la realització de moltes de les variants urbanes que inclou el planejament.
Així les coses, no sembla que l’acord polític es pugui assolir fàcilment i des de fa dues setmanes ha entrat en escena un element que encara pot complicar més les negociacions: l’operació Peatge. Es tracta d’una actuació judicial que ha posat sota sospita la gestió d’UM en l’execució del projecte estrella en matèria de carreteres, el desdoblament entre Palma i Manacor. Amb les imputacions de la Fiscalia contra el conseller Antoni Pascual i el director insular de Carreteres, Gonzalo Aguiar, s’haurà de veure si això fa que UM pugui cedir o, per contra, s’enroca en la seva posició.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Tota la vida he estat partidari del tren, fa uns anys usuari també. Ho seguiré essent però d'un tren ràpid, barat i ben dissenyat, que realment faci innecessari el transport privat. Endemés, d'una línia amb estacions ben cuidades, netes i vigilades: avui en dia posar una càmera no costa res. No acab de veure que el projecte actual de tren de Manacor a Cala Rajada sigui com el que he esmentat.
PSOE =BLOC Quan comparteixen govern, fan el mateix, per acció o per omissió com a Son Espases, Segon Cinturó, privatitzacions de serveis públics municipals a Palma. etc.
Alerta amb els mallorcallevant-blogspot o algo així. Se les fan passar de salvadors de Mallorca i no son més que una guarda de peperos contraris al transport públic, bàsicament propietaris de finques per on ha de passar el tren. Joan XXIII, no els fagis cas.
Ja ja, ja hi ha tots els sonats i propietaris de finques del Llevant votant en contra del tren. Què ho sou de ridículs, tothom s'en riu de voltros. El qe heu de fer és mentir menys i veure un poc més de món. El futur és el tren, ho és per tot i ho serà a Mallorca per molt que digueu dois com que destrueix el territori. Votau, votau, que ja riurem quan el tren arribi a Artà, que serà molt prest. Bona nit genteta
ML, pots votar en contra del meu comentari quantes vegades vulguis, tan mateix tot el Llevant, partits, assciacions, gent en general volem i tendrem el Tren de Llevant, de fet abans que acabi l'any estarà adjudicat i al 2011 arribarà a Artà. Quatre il.luminats no podre aturar enose somni i les nostres necessiats. Per molts de dois que digueu la mobilitat sostenible està en marxa a Mallorca i aquesta passa pel transport recomenat per tot el món civilitzat i assenyat: el tren. Ja podeu lladrar ja...
ML, ja vos coneixem be a aquests de Mallorcallevant, estau cansats de fer el possible perquè el tren no passi de Manacor i llevar tota la il.usió als ciutadans de la comarca, que venim demanant any rera any de forma multitudinària el tren. Me sap greu si vos ha de passar per dins les vostres finques però els vostrs arguments absurds i sense sentit no aniran enlloc, entre altres coses perquè son tot lo contrari del que demanen els tècnics, els experts i la Unió Europea. No aconsguireu els vostres propòsits, el tren arribarà a Artà el 2001 i a Cala Rajada el 2013 0 2014. VISCA EL TREN DE LLEVANT I VISCA MALLORCA¡¡
No a l'enllaç d'es Molinar amb l'autopista. No a les carreteres damunt dels horts! PACTE = PP
esquerranos des Pla = PSOE =AUTOPISTA
PP=UM UM=PSOE PSOE=BLOC Una altra esquerra és possible i a més, imprescindible = ESQUERRA NO A LA VARIANT SUD DE SINEU, PASSI PER ON PASSI
Al manco, en aquest cas, els partits polítics fan la seva feina i defensen coses que també pensam els ciutadans, cosa que no pasa amb el tren tram de Llevant, i per això ens hem d'organitzar per fer-nos sentir. http://mallorcallevant.blogspot.com