El tema que havia de ser aprovat i que ara s’ha ajornat inclou dos acords diferents. El primer implicava incrementar l’import de la quota anual del peatge a l’ombra que el Consell paga a la concessionària d’aquesta carretera. Per a l’any 2009, el cànon que s’ha d’aprovar en ple és de 10,2 milions d’euros.
El Consell optà pel sistema de peatge a l’ombra per poder fer aquesta carretera sense haver de fer front de cop al seu pagament. Amb aquest sistema, la institució no només adjudicà la construcció de la via a societats privades, sinó també la seva conservació i explotació durant un període de temps a canvi d’abonar-los unes quotes anuals variables, en funció de l’IPC i del trànsit de vehicles.
L’any passat, però, el Consell aprovà una revisió del contracte de concessió per repercutir els sobrecosts que es produïren per modificacions en el projecte. La revisió implica allargar la concessió cinc anys més fins a arribar al 2042 i incrementar el cànon un 15,9%, la qual cosa suposarà 22 milions més i la carretera acabarà costant uns 168 milions d’euros. La revisió de la quantitat que ha d’aprovar ara el Consell inclou aquesta revisió del contracte, l’aplicació de l’IPC i l’actualització del trànsit de vehicles.
El segon acord que ara s’ajorna és més favorable al Consell, perquè esmena un error que es registrava des de l’any 2005 a l’hora d’aplicar l’IPC sobre el cànon de la concessió del peatge a l’ombra. Només per aquest concepte, el Consell recuperarà 424.000 euros quan l’acord rebi el vistiplau, previsiblement en el ple de maig. Per evitar més polèmica, el Pacte deixarà passar un temps abans de cobrar aquesta quantitat sense interessos.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.