TW
0

Si existeix una situació de manca o d’insuficiència de professionals en la seva categoria, cap metge o infermer que accedeixi a una plaça de personal en el sector sanitari de Balears no perdrà el seu lloc de feina per no haver acreditat el nivell corresponent de coneixement de català. Tampoc si no ho ha fet dos anys després d’haver ocupat la plaça i persisteix aquesta situació.

Aquesta exempció està inclosa, com a disposició addicional, en el decret de regulació de l’exigència lingüística de la Conselleria de Salut que aprovà ahir el Consell de Govern. Hagi transcendit fins ara de manera suficient a l’opinió pública o no, l’exempció inhabilita moltes de les crítiques fetes contra aquesta norma, segons les quals l’aplicació provocarà una vertadera fugida de professionals sanitaris.

El conseller Vicenç Thomàs subratllà ahir en aquesta línia que l’aplicació del decret, una normativa de "portes obertes" segons ell, no impedirà que el sector públic sanitari de Balears no pugui continuar contractant "els millors professionals". Incidí així que qualsevol metge o infermer de la resta de l’Estat podrà optar a les convocatòries d’ocupació de Balears perquè no li exigiran una acreditació prèvia dels coneixements del català, per als quals tindrà un termini de dos anys per acreditar-los, a més de considerar-se l’"excepcionalitat" en el cas de manca de professionals.

A banda de defensar que el decret es limita a recollir la normativa lingüística vigent, Thomàs recordà que va lligat a la convocatòria de més de 4.000 places per donar estabilitat als treballadors sanitaris, la primera des que Balears n’assumí les competències l’any 2002.