La Conselleria de Mobilitat cedirà a Cort l’antiga esplanada de l’estació d’autobusos, de 10.000 m2 de superfície, perquè s’integri al parc de les Estacions i esdevingui una zona verda de veritat. Com que el subsòl d’aquest espai no està foradat per les vies del metro ni del tren, serà possible que s’hi sembrin arbres i que s’arribin a fer grossos. Això permetrà mitigar l’efecte encimentada de les obres fetes durant el mandat de Catalina Cirer. La batlessa de Palma, Aina Calvo, informà ahir que "aquest espai formarà part del corredor verd que s’allargarà fins al polígon de Son Fuster". Calvo féu aquestes declaracions després de visitar la nova estació soterrada d’autobusos amb el conseller de Mobilitat, Biel Vicens.
Aquesta cessió no inclou les dependències on fins ara es compraven els bitllets d’autobús i on es trobava la sala d’espera, que en un futur acollirà el Consorci del Transport. Es tracta d’un edifici catalogat per Patrimoni, de grans dimensions i dues plantes, que una de les seves parets és compartida amb al pont del Tren. Segons fonts de la Conselleria de Mobilitat, "aquesta infraestructura és necessària perquè s’hi ubiquin els 23 treballadors del consorci, que fins ara feien feina a un pis de lloguer del mateix carrer d’Eusebi Estada".
Aparcament
Fins que no comencin les obres del futur espai verd, el gener del 2010, l’esplanada es farà servir com a aparcamenmt de cotxes particulars. "Les obres previstes pel Fons Estatal d’Inversió Local reduiran de manera temporal l’espai d’estacionament de cotxes d’aquesta zona de Palma. Per això, es posarà a disposició dels ciutadans aquest indret durant uns mesos", manifestaren fonts municipals. En aquests moments, els tècnics estudien rendibilitzar al màxim l’espai perquè hi pugui estacionar un major nombre de vehicles. "De moment, encara no es pot dir si l’aparcament serà de franc o si es farà pagar una determinada quantitat. Ara, estam estudiant una fórmula per determinar-ho", asseguraren les fonts esmentades. D’altra part, l’estació nova d’autobusos, que s’inaugurà ara fa dues setmanes, ja és plenament operativa. Té un total de 33 dàrsenes, de les quals se n’empren una vintena. A l’estiu, quan les companyies d’autocars incrementen rutes i trajectes, se n’utilitzaran un major nombre.
Vicens reitera que el tramvia és prioritari
El conseller de Mobilitat i Ordenació del Territori, Gabriel Vicens, afirmà ahir que les declaracions fetes fa poc pel conseller de Turisme, Miquel Nadal, que advertia que UM no donaria suport al tramvia si la totalitat dels doblers no arribaven de Madrid, "no suposaran cap trava perquè el projecte vagi endavant". "Aquesta infraestructura és una prioritat pel Govern i en reclamam el màxim finançament", digué el conseller després de visitar la nova estació d’autobusos. D’altra part, Vicens també féu esment als moviments que a Inca reclamen el soterrament de les vies al pas pel poble. "Voldríem que Madrid aportàs doblers per fer que aquest projecte fos possible. En aquests moments, però, hi ha altres prioritats", digué Vicens.
Així mateix, el conseller criticà que durant la legislatura passada, el Govern del PP "va posar obstacles que en dificultaren encara més la posada en marxa". Qualsevol iniciativa inquera que vagi en aquest sentit té un solució difícil. En temps de Mabel Cabrer s’optà per soterrar l’avinguda de les Germanies davall de les vies del tren, per on ara circula el trànsit de cotxes. Per tant, si se soterràs el tren faria que aquest infraestructura nova quedàs inutilitzada. En el cas del tramvia de Manacor, fonts d’aquest departament manifestaren que no s’entenien els moviments que en demanaven el soterrament, ja que "els tramvies sempre van en superfície".
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.