TW
0

La presidenta del Consell, la socialista Francina Armengol, manté en el seu càrrec el director insular de Carreteres, Gonzalo Aguiar, perquè depèn d’UM. Aguiar, militant d’UM, fou detingut i posat en llibertat amb càrrecs dimecres en el marc de l’operació Peatge, que investiga suposats desviaments de doblers públics que s’havien de destinar al desdoblament de la carretera de Manacor, feta pel Consell en temps de Maria Antònia Munar (UM). Després de l’Assemblea de batles, Armengol reconegué ahir que els seus socis d’UM, el partit d’Aguiar, li han demanat un "temps de reflexió" i "abans de prendre cap decisió dràstica val la pena esperar" el "temps oportú". Amb tot això, reconegué que "la situació és greu perquè no ens agrada en absolut tenir un càrrec del Consell imputat".

UM ha deixat clar a Armengol que ha de mantenir Aguiar i esperar esdeveniments. El mateix val per al vicepresident i conseller insular d’Obres Públiques, Antoni Pascual, també imputat en el cas. Ella ha acceptat. A més, ahir deixà clar que si es demostra que s’ha fet un mal ús dels doblers públics i s’han fet coses il·legals, serà "contundent des del primer moment" i no esperarà una sentència per prendre’n la decisió. La socialista, que quan era a l’oposició es caracteritzà per la contundència a l’hora de demanar dimissions, reconegué que si l’imputat fos del seu partit ella tindria més marge de maniobra i admeté també que "quan tens responsabilitats de govern" s’ha de "ser responsable i esperar a prendre les decisions en el moment que s’hagin de prendre". Fins i tot arribà a dir que "en aquests moments el principal problema dels ciutadans és la greu situació econòmica".

Armengol defensà que no és el mateix "imputat" que "culpable" i afirmà que altres consellers han anat a declarar com a imputats i usà el circumloqui "convidat a ser interrogat" per no haver de dir que Aguiar fou detingut. A la vegada, advertí que ha de prevaler la presumpció d’innocència i confessà que Pascual li contà que Aguiar "negà qualsevol implicació en la desviació de fons públics i en totes les qüestions que li plantejaren a l’interrogatori".

Notícies relacionades

El Bloc, convençut que dimitirà

El portaveu del Bloc i secretari general del PSM, Biel Barceló, es mostrà ahir convençut que el director insular de Carreteres, Gonzalo Aguiar (UM), presentarà la seva dimissió "en les pròximes hores". Barceló considerà que després de ser detingut i alliberat amb càrrecs es demostra de manera "clara" que hi ha "indicis delictius" i, per això, apuntà que haurà de presentar la dimissió. Així, vaticinà que el mateix Aguiar dimitirà "sense que ningú li ho hagi de demanar" per tal "d’alliberar-se de la pressió que suposa" per al Consell i el Pacte estar en llibertat amb càrrecs. Segons el nacionalista, "una situació així no es pot aguantar durant mesos".

Nadal també

Barceló també confia que el president d’UM i conseller de Turisme, Miquel Nadal, dimiteixi si existeixen indicis delictius després de la seva declaració el proper 30 d’abril com a imputat en el cas Can Domenge. En canvi, el conseller d’Economia, Carles Manera, afirmà ahir que la situació al Govern després de la imputació del conseller de Turisme, Miquel Nadal, no és "insòlita" perquè l’anterior titular de Treball, Margarita Nájera, també hi estava i l’Executiu "va poder treballar".