TW
0

Gonzalo Aguiar, director insular de Carreteres del Consell de Mallorca en la legislatura actual i passada, ha estat detingut per la Policia Judicial en relació amb la “Operació Peatge” i prestarà declaració aquest matí en dependències policials. Així ho han informat fonts d'Unió Mallorca (UM), partit en què milita el nou detingut. La detenció ha tingut lloc a la seu de la institució ubicada al carrer General Riera número 113 de Palma.

Notícies relacionades

L’operació Peatge continuà ahir en marxa sota la direcció dels fiscals Anticorrupció Pedro Horrach i Juan Carrau, que ordenaren la detenció de 8 persones més que podrien estar vinculades a la presumpta trama de corrupció que envolta les obres del desdoblament de la carretera Palma-Manacor, on ja s’està investigant almanco la comissió de quatre presumptes delictes: suborn, prevaricació, falsedat documental i malversació de cabals públics. A més, ahir es conegué també que la querella de la Fiscalia Anticorrupció imputa diversos d’aquests delictes a Antoni Pascual (UM), vicepresident del Consell de Mallorca i cap d’Obres Públiques.  Fiscalia i el Grup de Delinqüència Econòmica de la Policia Nacional investiguen si es desviaren doblers públics a obres privades en xalets de particulars.

Dels 8 detinguts d’ahir, tres d’ells eren caps de les empreses de la UTE adjudicatària de les obres al desdoblament de la carretera de Manacor. A més a més, un d’aquests tres fou l’únic que ha quedat a dormir als calabossos de la Policia, i que ha estat posat en llibertat avui després de declarar a Policia. Es tracta de José N.A., director de la UTE adjudicatària de les obres. Els altres dos implicats quedaren a comissaria despús-ahir: Francisco O. i Gabriel M., dos funcionaris del Consell que havien estat contractats com a cap i vigilant d’obres, respectivament.  En total, ja han estat arrestades i interrogades 16 persones en el marc de l’operació Peatge. La jornada d’ahir acabà amb un escorcoll a l’habitatge del cap d’obra que quedà als calabossos. L’operació continua oberta i avui s’espera que alguns dels detinguts passin ja a disposició judicials. No es descarta la possibilitat que es produeixin més arrests.