TW
0

L’exgerent de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM), Rafel Pons, va afirmar ahir que té les "mans netes" i no posseeix "cap capsa de Cola Cao", alhora que va criticar el "linxament polític en fascicles" que, segons ell, està realitzant l’actual Govern al PP mentre que "no deixa res per al futur" dels ciutadans balears. Pons negà que es pagassin 1,3 milions per l’assistència tècnica de l’obra sense que existís cap contracte, com va explicar dissabte el director general de Mobilitat, Antoni Verger, que digué que es va pagar la constructora d’enginyeria responsable de fiscalitzar l’obra i portar-ne el control. Aquesta és una de les presumptes irregularitats en pagaments vinculats a l’obra del metro de Palma, que la Conselleria de Mobilitat i Ordenació del Territori ha xifrat en un total de 3,8 milions d’euros i ha posat en coneixement de la Fiscalia de les Balears perquè investigui si es deriven responsabilitats penals d’això.

Notícies relacionades

Pons explicà que l’empresa que va rebre el pagament esmentat, Global BM Prointec, va ser adjudicatària d’un concurs públic i no només va fer el metro. Segons l’exgerent de SFM, també va treballar en el soterrament, tant en el projecte com en l’assistència a la direcció d’obra, així com a l’aparcament d’Inca i en la supressió de diversos passos a nivell. "A més, es va fer un conveni específic per finançar l’assistència tècnica a les obres del metro, que va supervisar la Conselleria d’Economia i Hisenda, i les factures corresponents al metro hi estaven incloses", afirmà. Segons Pons, la companyia esmentada va efectuar i va certificar el seu treball, que fou firmat per la directora del contracte. "Jo vaig pagar la relació de factures corresponents a mesura que s’anava fent el treball, cada mes en firmava un munt", assenyalà Pons.

"Clar que hi havia relació contractual i, a més, diuen que és una assistència tècnica que no es va fer i és un despropòsit perquè es va fer", afirmà Pons, per afegir que el Govern està parlant d’una despesa d’1,3 milions en assistència tècnica, quan el mateix Executiu autonòmic actual destina "2,5 milions d’euros cada any" per a aquesta finalitat. Pons reiterà, que els altres 2,5 milions de presumptes irregularitats en pagaments corresponen a certificacions mensuals que s’han d’acarar en la liquidació final de l’obra que encara no s’ha efectuat, com ja va explicar en la roda de premsa que va oferir dissabte amb l’exconsellera Mabel Cabrer. Pons va reiterar que en la liquidació d’obra "és quan s’han de fer els mesuraments que van a missa i quan es liquida l’obra definitivament". "Fins a aquell moment, són certificacions mensuals d’obra que serveixen per anar pagant proveïdors, sotscontractistes i els treballadors que són allà, i al final, com que són a bon compte, s’agafen totes les certificacions pagades, es repassen, es fan els mesuraments definitius i es paga la diferència", va explicar.