"No hi pot haver cap minvament de doblers públics perquè no s’ha fet la liquidació final de les obres", defensà l’exconsellera, que explicà que el seu departament no tancà aquesta liquidació abans de deixar l’Administració i que és l’actual qui ho esta fent ara per parts. "No la férem expressament perquè fossin ells –els actuals gestors– els que ho comprovassin tot".
Cabrer manté així que, si els actuals responsables han detectat una partida del projecte que no es va arribar a executar, "allò que han de fer és descomptar-la de la liquidació final quan la negociïn amb l’empresa contractista, i ja està". Amb tot, digué desconèixer si els esmentats 2,5 milions s’haurien pogut desviar a una altra obra del projecte o a qualsevol altra activitat.
Afegí que es tracta d’una situació habitual en la construcció d’obres públiques de l’envergadura del metro i que la Llei estatal de contractes públics preveu sobre això marges de diferència de fins al 10% sobre el preu certificat inicialment.
Com ha fet en altres ocasions, Cabrer insistí que el metro costà només 150 milions –dels 132 pressupostats– perquè les obres del soterrament i de l’estació Intermodal estaven previstes independentment d’aquest projecte.
La responsable d’infraestructures durant el Govern de Jaume Matas comparegué en roda de premsa visiblement irritada amb la decisió de l’actual Govern de remetre les irregularitats a la Fiscalia. L’acompanyà Rafel Pons, exgerent de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM), que assumí la responsabilitat sobre la signatura de totes les certificacions d’obra. "Aquestes certificacions es fan mensualment i es paguen sempre a compte", explicà Pons, "perquè no és fins a la liquidació final on es comprova tot i es paga exactament allò executat".
"Van contra meu. Es tracta d’una manipulació i d’una persecució política", sentencià Cabrer per la seva banda i assegurà que ella mateixa havia tingut accés a l’audioria jurídica encarregada per la Conselleria de Mobilitat –que aquest departament no ha fet pública–, "i a cap banda no s’havien detectat irrregularitats d’aquest tipus". Més enllà d’això, revelà que el mateix president del Govern, Francesc Antich, assegurà l’estiu passat a Rosa Estaràs, líder del PP balears, que no s’havia detectat cap irregularitat pressupostària al metro.
4 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Patètic , però que molt patètica la senyora Cabrer, ja esta be tenir que aguantar aquests Pperos que mos volem fer combregar amb rodes de molí. Encara hi ha pocs imputats , desprès de les xepusas del metro, Ibatur, Cdib, Turisme Jove , Palaus, etc.... Amb tot el que han robat els imputats pperos i tot el que malgasta ( publicitat, duplicitats TV Mallorca-IB3, subvencions a pagesos rics que preparen tractorades, subvencions a cursets ineficaços i sense controls, etc. etc...) l'actual govern podríem haver desenvolupat la llei de dependència i no estar així com estam a hores d'ara.
PAGAM A JUTGES I FISCALS PERQUÉ FACIN SA SEVA FEINA NO SE QUIN PROBLEMA HI HA.
Batua sa cabra, mecago'n sa llet ! Que investiguin a tots aquests poquesvergonyes i que caigui sobre ells (i elles) el pes de la justícia. I si són culpables de malbaratamenet de diners públics, que els seus ossets reposin a la presó.
La Sra. Cabrer considera que voler aclarir els comptes és una persecució contra ella? Per què deu ser?