TW
0

Un total de 2.277 persones s’han matriculat, només a Palma, als cursos de català que organitza el Consorci per al foment de la llengua catalana i la projecció exterior de la cultura de les Illes Balears (Cofuc), segons informà ahir el mateix gerent de l’entitat, Jaume Payeras. Aquesta xifra quasi triplica el nombre d’inscrits (875) en la convocatòria de febrer-juny de l’any passat. Dels matriculats, la majoria (180) s’ha apuntat a cursos de caràcter general, 350 ho han fet a cursos a distància i 127 nouvinguts s’han inscrit a cursos específics per a estrangers. El nombre de futurs alumnes de català augmentarà aquests propers dies. A la Part Forana, els ajuntaments són els encarregats de gestionar la matriculació i el procés encara no ha acabat.

Segons Payeras, "la causa d’aquest augment per ventura és que la gent ha començat a percebre que el català és útil per trobar feina". El parer del gerent del Cofuc és que, "en temps de crisi, aprendre català pot ser un incentiu". De fet, la majoria d’inscrits als cursos generals s’ha matriculat al nivell A, que és l’aprenentatge més bàsic dirigit a aquelles persones que encara no són catalanoparlants. Una altra de les causes que, segons Payeras, poden haver fet incrementar el nombre d’alumnes és "la major publicitat que s’ha fet des del Govern utilitzant diferents mitjans, com són tanques publicitàries i anuncis". A més, diu el gerent, "ara des del Govern es transmet la idea que saber català és important i això influeix entre els ciutadans".

Així mateix, el màxim responsable de l’organisme que s’encarrega de l’organització de l’ensenyament no reglat de català va reconèixer que el seu departament està immers aquests dies en la recerca de professors per impartir els cursos. "Les classes es duran a terme a aules de diferents centres educatius públics de la ciutat. No ens serà difícil trobar espai. Allò més mal de fer serà contractar tots els professionals necessaris per fer les classes", manifestà Payeras. Des de fa una temporada, els professors llicenciats en Filologia Catalana són els docents que més demanda tenen. Aquest fenomen pot repercutir també al Cofuc. Per això, aquesta entitat, de poc ençà, també contracta llicenciats en altres carreres de Humanitats que estan en possessió del títol del nivell superior de català (D). Tanmateix, fer els cursos esmentats no significa tenir el títol. Per obtenir-lo és imprescindible examinar-se a les proves que, pel més de febrer i de juny, convoca la Direcció General de Política Lingüística.

63 Cursos generals i per a estrangers.

El nombre esmentat de matriculats es correspon a l’organització d’un total de 63 cursos. D’aquests, se’n faran 51 de generals. Això són el cursos dirigits a obtenir un determinat nivell específic (A, B, C o D). A distància, se’n faran 8. I de cursos destinats a estrangers, se n’organitzaran 4. A part dels cursos, el Cofuc posa a disposició de tots aquells que volen aprendre o perfeccionar el català una sèrie de punts d’autoaprenentatge. Precismanet ahir, se n’inaugurà un de nou a Sant Josep de Talaia, a Eivissa. En aquests centres, el estudiants aprenen la llengua gràcies a un material didàctic específic i tenen el suport d’un tècnic, al qual poden fer consultes.