TW
0

El GOB demanà ahir a l’Ajuntament de Palma que, com a mesura complementària als eixos cívics projectats, "es penalitzi l’ús del transport privat a l’interior de la ciutat". Tot i que els ecologistes donen suport a la creació de corredors semipeatonals, com el de carrer Blanquerna, que permetin unir les barriades amb el centre, pensen que "cal que Cort faci una passa més endavant" i que "es plantegi una ciutat feta a la mida de les persones i no dels cotxes".

Segons Margalida Ramis, portaveu del GOB, "sembla que els ajuntaments tenen por d’aplicar polítiques punitives relacionades amb el transport privat". Per a Ramis, però, "les mesures que Cort duu a terme en mobilitat només van destinades als residents de Palma i no tenen en compte la Part Forana". "Molts de cotxes —diu la portaveu— que cada dia embossen els carrers de la ciutat no paguen l’impost de circulació a la capital, sinó a altres municipis. Allò ideal seria que es potenciassin mesures per desincentivar que aquests vehicles entrin dins el centre. Posar multes, sens dubte, és una mesura ben eficaç".

Segons els càlculs dels ecologistes, cada 174 cotxes equivalen a 3 autobusos (suposant que tenen una ocupació d’1,8 persones), o bé un tramvia sencer. Essent així, consideren que amb un ús correcte d’aquests mitjans es podria fer minvar la "pressió de trànsit que actualment existeix. Altres mesures que proposen són canviar la regularització semafòrica perquè sigui favorable als vianants i no als cotxes. Així una persona que va a peu hauria d’esperar més poc temps el color verd que no el temps que es fa esperar els conductors.