El Bloc té previst presentar al·legacions al pla perquè s’elimini de la planificació aquest tercer cinturó. De fet, els progressistes ja van anunciar que farien una proposta alternativa al pla presentat pels seus socis d’UM a través del Departament de Carreteres. "Un pla de carreteres ha de preveure tota la mobilitat i no només el cotxe privat", afirmà la portaveu del Bloc i vicepresidenta del Consell, Joana Lluïsa Mascaró.
El pla aprovat inicialment pel Consell abans de Nadal ha de ser sotmès ara a exposició pública i ha de ser aprovat definitivament. PSIB i Bloc han advertit que el pla no ha estat consensuat amb ells, tot i que el votaren a favor, i el responsable de Carreteres, Antoni Pascual, s’ha compromès amb ells a acceptar-los al·legacions.
La intenció del Bloc es que en el període d’exposició pública es modifiqui la planificació de manera que no només s’hi tingui en compte la mobilitat del transport privat per carretera, sinó també les previsions de mobilitat en transport públic en autobús, tren i tramvia amb vista al futur. El Bloc confia que, amb aquestes noves propostes, siguin innecessaris alguns dels projectes de noves carreteres o autovies plantejats a llarg termini, com aquest nou tram del tercer cinturó o l’autovia entre Llucmajor i Campos, per exemple.
Els socialistes, per la seva banda, també pretenen "rebaixar" més les previsions del Pla de carreteres i que es tingui més en compte el transport públic. "Aquest no és el Pla de carreteres dels socialistes", afirmà un dels seus dirigents. Els socialistes defensen una planificació que tingui la voluntat d’invertir la tendència actual a l’increment de l’ús del vehicle privat en lloc de l’actual, en la qual just s’adapten les vies a les previsions de creixement.
Més contundents que els socis de govern són els ecologistes del GOB en la seva oposició al Pla de carreteres del Pacte. Segons el seu dirigent, Macià Blázquez, tant el segon cinturó com el tercer són fruit d’una ordenació territorial que va a la inversa. Per ells, ambdues vies es plantegen per lligar nodes urbanístics entre ells, com els centres comercials de Carrefour, Alcampo i el Polígon de Son Castelló, en el cas del segon cinturó, o les Fontanelles, Son Oms i Festival Parc, en el tercer. Així, segons Blázquez, no només es potencia més el transport públic, sinó que s’afavoreix un urbanisme extensiu i difús.
En lloc d’això, els ecologistes consideren que s’hauria de fomentar el transport públic, potenciar el petit comerç i contenir el creixement urbanístic per així afavorir una ciutat més compacta. Amb aquest objectiu, els ecologistes presentaran al·legacions al Pla de carreteres.
"Aquest Pla de carreteres planteja 40 quilòmetres d’autovies i segueix el model de consum del territori, de promoció del transport privat i d’extensió del creixement urbanístic dels anteriors", afirmà Blázquez, qui anuncià que el GOB no s’oposa només al tercer cinturó, perquè marca el creixement en lloc de contenir-lo, sinó també al segon, que "suposa nou consum de territori" i "generarà congestió devora Son Espases".
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Yo querer invertir en terrenos de cerca nuevas carreteras, pero andar despistao. ¿decir, por favor, nombre persona que controla el trazado? Yo agradecer con invitacion protíbulo. Querer tu?
Tots els partits polítics han demostrat estar al servei de la destrucció de Mallorca i és per això que m'he fet àcrata.
Aquest pla provocar``a més creixement desenvolupista, i en la mateixa proporció desmotivarà als votants del psoe i del bloc... a que esperen per tornar enrera?
Autopistes i urbanitzacións són tirania,opresió i corrupció.
Lo que tu demanes, Cresques, és una paella. I lo que fan és un arròs brut
Ja hi tornam a ser. Hi ha una manca de planificació global al.lucinant. Per què no fan una planificació i reordenació con cal dels espais urbans, vies de comunicació, transports públics, serveis als ciutadans, etc.. ? Que deixin de fer pegats. Els ciutadans volem saber com serà la nostra ciutat de manera global i no fent afegits, tallant i aferrant per aquí i per allà sense ordre. Un diseny global és el que han de fer i després fer les infraestructures necessàries en funció d'aquest disseny. Proposar un tercer cinturó sense saber per què el volen és voler embullar als ciutadans.
Ja era hora que se'n desmarquéssin... Es que potser pensaven no fer-ho si ningú no deia res? Perquè era la sensació que feia. Ara mem si tendran el que han de tenir i no tengueren amb son espases: estarien disposats a rompre l'aliança amb els seus socis si la cosa tira endavant? Mem si ens donen una alegria, o almanco una mica d'esperança!
Com és possible que es difongui un pla que encara no està consensuat amb les forces polítiques que l'han de dur endavant. És que no n'aprendreu mai?