Balears necessitarà haver creat 6.000 nous llocs de treball fins a 2014 per fer efectiva l'aplicació de la Llei de Dependència, de la qual ara mateix es beneficien 5.000 persones a Balears, si bé el Govern calcula que per a aquest any hi haurà 30.000 dependents de diferents graus i nivells que percebran assistència del Govern.
Segons les dades que estudien els agents socials i l'administració, l'aplicació de la Llei de Dependència crea un lloc de treball directe o indirecte per cada quatre o cinc dependents. L'Executiu autonòmic ha rebut fins avui 15.572 peticions, ha realitzat 11.472 valoracions de dependència i ha resolt 8.812 dictàmens.
Des de la Conselleria d'Afers Socials recorden que la Llei estableix uns terminis per reconèixer els diferents graus de dependència, de manera que hi ha sol·licituds a les quals «encara no és possible assignar un recurs», i no serà fins a l'any 2014 quan la llei s'haurà desenvolupat completament.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
A Toni. Si haguessis estudiad ara podrias calcular lo que realment guanyas per hora amb un any. Lo que realment pagarias a hazienda per IRPF. També podrias calcular que un pis se pot pagar amb dos a tres anys, i que no necessitas demanar hipotecas. Si donassis els dos valors més important de un habitaje, que són la quota que li correspon an el pis, i els metros quadrads del solar on està el pis, se podria calcular el valor real del pis, o sigui que el comprador pot fer la oferta i no sigui el venedor qui posa el preu.
Este verano gané en dos meses más de 7 mil € conduciendo una camioneta de reparto en Ibiza, trabajando mañana y tarde, cargando y descargando cajas de bebidas para los bares y restaurantes. Yo solo. Dejé el ESO. ¿Para qué estudiar? He comprado un piso en San Antonio: hipoteca de 40 años. Tendré 63 años cuando acabe de pagarla. Vivo con mi cuarta pareja y estoy como un roble de sano. He pasado 5 días en México DF con una amiga dominicana. Me río de aquellos que dicen que hay crisis. Mis padres son pensionistas y me han ayudado en la compra del piso. Buena gente.
Probablement moltes feines d'ajut a les persones dependents no trobaran demanda enntre els mallorquins, menorquins, eivissencs i formenterers. I les places seràn cobertes per immigrants, especialment dones iberoamericanes, com fins ara estem veient. Desprès, tots a plorar i a criticar els immigrants, que també fan formigó a les carreteres i cauen de les obres per manca d'elements de seguretat, trencant-se la crisma.