En aquest estudi, el Consell admet que la construcció del segon cinturó, que s’iniciarà el 2009, "és també motivada per la configuració d’una tercera via de circumval·lació de Palma". El document no es proposa un pla d’actuació amb terminis concrets per convertir una sèrie de carreteres en el tercer cinturó, sinó que constata que el recorregut per aquestes vies s’està definint com un "itinerari transversal exterior" a la via de cintura i al futur segon cinturó de Palma.
De l’Arenal a l’Esgleieta
El tercer cinturó, tal com el planteja el Consell, començaria a l’autopista de l’Arenal (Ma-19), a l’altura de Son Oms, i aprofitaria la via existent (Ma-19A i Ma-5013, coneguda com a camí de la Síquia), que passa per devora Sant Jordi i que enllaça amb la carretera de Manacor en un punt anomenat popularment el Control. A partir d’aquí, s’hauria de construir un nou tram viari fins a Pòrtol. El Pla de carreteres del Consell no indica quan es farà ni per on passarà, just parla d’un "tram de nova construcció". Des de Pòrtol s’aprofitaria la carretera existent (Ma-3010), que connecta amb l’autopista Palma-Inca a l’altura de Santa Maria. Des d’aquest punt, seguiria l’autopista d’Inca (Ma-13) en direcció a Palma fins a arribar al complex del Festival Park.
Des del centre d’oci agafaria la carretera de Bunyola (Ma-2040) i es desviaria en direcció a la carretera de Sóller (Ma-2030). Des de la carretera de Sóller continuaria per la via existent (Ma-1140), que creua fins a la carretera de Valldemossa, cap a l’Esgleieta (Ma-1110), on acabaria l’itinerari previst per la institució insular. En aquest recorregut, el tercer cinturó enllaça l’autopista de l’Arenal, la carretera de Manacor, l’autopista d’Inca, la carretera de Sóller i la carretera de Valldemossa, és a dir, cinc dels principals accessos de Palma, i ho fa just abans d’arribar a les àrees més poblades de la corona de Ciutat. Aquesta capacitat de connexió la pot convertir en una via de distribució del trànsit per la corona metropolitana de Palma.
Ara faran millores al traçat
El Pla de carreteres avança que l’ampliació a tres carrils de l’autopista d’Inca, prevista en aquest mateix document, com també l’adequació de la carretera de Bunyola i la de l’enllaç entre aquesta via i l’Esgleieta, incloses en la primera fase del pla (2009-2016), "tenen com a finalitat millorar les característiques tècniques i la capacitat d’aquesta nova via de circumval·lació". De fet, totes aquestes carreteres que es preveu millorar formen part del traçat d’aquest tercer cinturó.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
NO al segon cinturó ni al tercer ni al quart. Jo dic No a qualsevol cinturó, amb el que tenim ja ens basta de sobra, fan falta polítiques encaminades a reduir els cotxes no a afavorir-los amb mes carreteres i autopistes siguin de qui siguin els colors dels polítics que volen ferles. Quina vergonya un segon cinturó per dins Palma i deixant preparat un tercer. Es clar,amb aquest bunyol de segon cinturó per el camí dels Reis que no servirà per molt, farà necessari un tercer o un quart, de cinturo qui sap, eh senyora consellera.
Toni, la diferencia amb el PP es clara ... el PP diu farem autopistes i les fan. En canvi, l'esquerra diu, no les farem i també les fan ... i la gent es queda tant tranquil·la. Si no podem votar ni a uns ni a altres, que ens queda a la gent del carrer?
Socialistes, i altres polítics de l'esquerra, és així com preteneu guanyar les pròximes eleccions? Estam ben arreglats si amb el pacte tenim més del mateix... quina diferència hi ha amb el PP, si amb els pacte també ens hem de carrear l'illa?
Per cert, aquest de ses carreteres axials, que cony s'ha fumat? Vaja unes xorrades que diu...
Podeu dir el que volgueu, però com més gent hi ha més serveis es necessiten. La regla de 3 és molt senzilla. És trist haver-ho de dir, però, o establim un sostre poblacional o esta fet de nosaltres. De la mateixa manera que hi ha paràmetres per calcular el límit d'edificació també n'hi haurà d'haver per limitar el nombre de persones i de cotxes. Abans anar en cotxe era una comoditat, ara és una purga. Traçats nous de carretera no són la solució. Ja és ben hora que algun partit polític es tiri enmig i proposi una mesura per limitar el número de cotxes màxim per aquesta illa, i per les altres.
JA NI HA PROU DE CARRETERAS, ETC, , ETC.........
A estudiantet, quina autoritat moral tens tú precisament per qualificar a un emigrant extracomunitari d'immoral? T'has trobat tu alguna vegada en la tesitura de marxar de la teva terra perquè senzillament no tenies cap futur i t'estaves morint de fam i desesperació? Tant de bo no et trobis mai en aquesta situació. Quina poca memòria tenen alguns mallorquins... Que no se'n recorden que ells no fa tant varen emigrar a altres indrets perquè aqui hi regnava la misèria més absoluta... Quina hipocresia, doble moral i cinisme. Aquest discurset racista fa un tuf horrorós a UM. Així anam ben arreglats si volem escampar el nacionalisme entre els nouvinguts....La solució a tot plegat es canviar l'actual model socioeconòmic capitalista, depredador i de guanys ràpids a curt termini. A la llarga tots en pagarem les conseqüències de les imbecil·litats d'aquests pseudopolítics de pa amb fonteta que tenim però que no ens mereixem gens en absolut.
Els qui vulguin seguir amb la ecologia hauran de canviar de chip. Hauran de esser partidaris de repatriar a tots (dic a tots) els immigrants extracomunitaris, que són uns 400.000 a Balears. A tot l'estat espanyol són més de 8 milions i referent a Europa no tenc idea. Cada emigrant extracomunitari que se acepta dissipa més de 4681600000000000000 ergs, energia que se ha de obtenir del seu país i com més venen més perjudican el seu país. Des de un punt de vista moral, els emigrants extracomunitaris són immorals.
PROU autpistes, ports, aeroports, dessaladores, cable, incineració... VOLEM més tren, energies netes, agricultura, reconversió... SUFICIENCIA!
Gangters!